Gå til innhold

F..n, en som krasja i meg

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

Jeg som begynte å få vectraen som jeg ville. Nesten alt var bra med denne:

Img_1553.jpg

Img_1551.jpg

Img_1549.jpg

Og så i dag var jeg ute å kjørte i 12 tida. Foran meg stanser en betongbil pga en annen bil skal svinge av til en bensinstasjon, så jeg stopper bak denne. Like etter ser jeg i speilet og der kommer en bil (skal han ikke stoppe tenker jeg) og så bang så smeller han i ræva på meg slik at bilen min blir dytta fram i ræva på betongbilen. Dette ender opp med knuste lykter, oppbrekt panser og en inntrykt bakende. Samtidig som dette foregikk landa ett helikopter på en fotballbane like ved veien, så jeg sjønner jo litt hvorfor dette skjedde, men så J...a surt at dette skulle skje med meg når jeg bruker bilen på jobb. (hadde det bare vært en firmabil :))...

Img_1570.jpg

Img_1572.jpg

IMG_1577.jpg

Utrolig at de fremdeles virka, men til ingen nytte :(

Img_1579.jpg

IMG_1580.jpg

Noen som vet om noe fine vectraer til salgs? lite rust god stand og sprek motor? :P

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så flink når det gjelder slike ting.. Men jeg kan jo prøve å se hva jeg klarer. Få ut frontlyktene, grillen og se hvordan det ser ut og om jeg klarer å bytte ut deler. Få nytt panser og kanskje høyre sideskjerm (sett fra førersete).

Tror egentlig bakenden blir noe verre siden den er bøyd inn. Kanskje det har bøyd bagasjeromsluka, det er jeg ikke sikker på. så ihvertfall at det var litt mindre plass baki bagasjerommet der :oP

Hadde det gått an å bruke en form for jekk (ei stang som presses lenger :op)for å presse denne bakenden ut?

Kom gjerne med innspill om hva som kan gjøres, for jeg er ikke sikker :well

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den så så ille skadet ut, men spørs jo litt bake da.

Vangene foran virker grei, mest som om den har fått trykken i overkant (bytte lyktelista, og øverste del med panserlås, panser og skjermer pluss lyktene). Bak var det vanskeligere å si utifra bildet, lyktene så nesten ut som om stod skjevt så vanskelig å si hvor mye den har fått trykken her. Ser du noen knekker på bakskjermene eller ellers rundt og går bakluka lett igjen og alt ser ut som det passer eller er ting trykt mye inn? Bakstykket får man kjøpt som reperasjonsdel.

Finnes noe jekker for å jekke ut ja, men spørs hvor den har fått trykken og om jekken klarer det. Kan hende du må ha bilen i jig på verksted og få målt og evt dradd bilen ut igjen, vanskelig å si utifra bildene. Men alt dette finner takstmannen ut av, er jo ikke din feil i det hele tatt så.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... har ikke bilen hjemme akkurat nå... den står på opel. Er det takstmannen som ser hva som må gjøres for å evt få retta d opp igjen? Faren min jobber på opel så folk på jobben hans virka negative til at den bilen kom på veien igjen... :(

Er ikke så oppløftende på meg heller at jeg skal klare å fikse dette selv mens folk rundt meg er så neative... (og med lite erfaring da i tillegg så kan d bli vanskelig)

Hvordan er det egentlig.. hvis jeg får penger igjen for dette og forsikringsselskapet finner ut at det ikke vil lønne seg å fikse dette, hvordan er det da med deler på bilen... kan jeg plukke av det jeg vil (felger tar jeg seff, men tenker mer på andre ting som grøftelys, knapper inni bilen mellompotte baklykter, batteri, luftfilter ol.(har gamle baklykter liggende hvis jeg skulle finne ut at de som står på er tette og i orden, men uten pakninger :op))

Noen som kan svare på d?

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg pakka forrige bilen min rundt en lykte stolpe så ble den spiker, og jeg fikk masse penger av forsikrings selskapet, men jeg snakket med takst mann om å plukke deler av den, og fikk fjerne endel av tingene jeg hadde montert, men måtte da legge ved orginal delene. Fjerna bak lykter, eksos, luftfilter osv og la med orginalene inni bilen!

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det ikkje er din feil så får du nok litt meir frihet til å ta ting av osv vil eg tru.... ein kompis av meg fekk takst på skaden, og fekk selv bestemme om den skulle kondemneres eller repareres.

han kunne og få summen som taksten kom på og fikse bilen selv, men hadde det vore din feil så hadde di ikkje vore så greie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider