Gå til innhold

Tråden om min 940 SE

Ranger emnet


volvo4life

Anbefalte innlegg

Her er litt informasjon og noen bilder av min kjære 1993 modell 940 SE:D...

Bilen ble kjøpt i November 2005.Da jeg kjøpte den hadde den rullet 96.500 Km.

Jeg har ikke fått gjort noe særligt med bilen enda,annet enn 3"JT superflow effektanlegg fra kat,lakkert frontleppe i bilens farge og satt på snowcaps.Flere ting kommer etter hvert. Motoren er en 2.3 med 115HK uten turbo,foreløpig...

I slutten av Desember var det en lavpanna idiot som bulket nedre del av dør og hjulbue uten å si ifra.:angry ...Skal selvfølgelig fikse dette med tia,må bare få litt kapital først(blir ikke rik på lærlinglønn):p...På bildene er det vinterhjul på bilen,bilen står nå på 15" alu felger:P

Bilder av bilen:

1993Volvo940.jpg

 

1993Volvo.jpg

 

1993940SE.jpg

 

3JT.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden det er en SE, har den vel mye utstyr? Eller har eg misforstått? ;) Har du M47?

 

Hvis du følger med på Eiker.com, så selger de Lesjöfors senkesett til 990 kr en til to ganger i året virker det som, legg til 6-700 for hjulstilling så har du kommet langt på vei! Har kjørt med senket bil uten hjulstilling, all gummien forsvant selv om eg satt fjørbeinene på plass 99% riktig i forhold til merkene (240).. Hvite blink får du for ca 850 kr foran og på sidene med frakt og pærer så vidt eg husker fra april i år :) Ca 2500 kr til sammen, då har du et fint stuk fram til du får fikset på egenkapitalen :D Så tar du med papirene på hjulstillingen og får det stemplet hos Biltilsynet, så slipper du å få kjeft hvis du skulle bli stoppet av en gammel grinebiter..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er en SE, har den vel mye utstyr? Eller har eg misforstått? ;) Har du M47?

 

Hvis du følger med på Eiker.com, så selger de Lesjöfors senkesett til 990 kr en til to ganger i året virker det som, legg til 6-700 for hjulstilling så har du kommet langt på vei! Har kjørt med senket bil uten hjulstilling, all gummien forsvant selv om eg satt fjørbeinene på plass 99% riktig i forhold til merkene (240).. Hvite blink får du for ca 850 kr foran og på sidene med frakt og pærer så vidt eg husker fra april i år :) Ca 2500 kr til sammen, då har du et fint stuk fram til du får fikset på egenkapitalen :D Så tar du med papirene på hjulstillingen og får det stemplet hos Biltilsynet, så slipper du å få kjeft hvis du skulle bli stoppet av en gammel grinebiter..

 

 

Takker for mye god informasjon:)...er ikke helt sikker på om det er M47 kasse,har ikke sjekket det enda...har "det vanlige" av utstyr vil jeg si.svart delskinn interiør,varme i stoler,el. vinduer og speil,sentrallås,alarm...trodde mesteparten av dette var standard på 940'er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallås er standard, varmeseter og virker det som, men ellers er 940 en kjip bil i utgangspunktet =) Du har 4x el.vinduer? Din var bra utstyrt hvertfall, det er digg..

 

En kompis har en 95 mod med lavtrykksturbo, den har sentrallås, varmeseter og soltak på strøm.. Ingenting annet..

 

M47 = 5 gir, med lik kule som 240 og 740 (hele kassen er lik). M46 er 4 gir og overdrive/5. på en knapp, denne fins og i 240 og 740. M90 er 5 gir med finere kule og selve kassen er bedre. M90 ble standard i 95, så eg tipper du har m47..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

du som jober på MAN? kjører forbi der daglig på den "slipp-bommen-grusveien" forbi der.. er mye i den løa/garasjen som ligger rett bortfor der nede på hjørnet..

er fin bilen din! godt utgangspunkt!

 

*du må roe deg ned med autosolen på eksosstussen! ender opp med at all chrommen flasser av;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som jober på MAN? kjører forbi der daglig på den "slipp-bommen-grusveien" forbi der.. er mye i den løa/garasjen som ligger rett bortfor der nede på hjørnet..

er fin bilen din! godt utgangspunkt!

 

*du må roe deg ned med autosolen på eksosstussen! ender opp med at all chrommen flasser av;) hehe

 

 

Å?Autosol er jo sjefs,ser jo mye bedre ut med polert endestykke enn et tilnærmet svart ett pga. eksos,manglende vask og polering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår