Gå til innhold

Noen basic spørsmål....

Ranger emnet

GTI IV

Anbefalte innlegg

Hei!

Flott side!!!

Lurte på om noen kan hjelpe meg jeg...

Har kjøpt en chippet GTI 99mod og den fusker litt når man drar på. Har en sterk mistanke om at forrige eier har kjørt på 95 blyfri, kan dette ha noe med saken å gjøre??? Vil det hjelpe og kjøre på 98?

Hvordan kan man finne ut hva slags chip som er satt inn?

Jeg vurderer å sette inn et KN-filter el.l., hva bør jeg passe på? Er det stor forskjell mellom å bare kjøpe filteret, mot å kjøpe hele kit`et?

Bilen har gått som konebil, og info fra forrige eier var ganske sparsom. Kan man ta en motorsjekk i Oslo-området som gir svar på feks tenning, effektkurve, generell tilstand mm? Slik at jeg har et bedre utgangspunkt for hva jeg trenger å gjøre...

Som dere skjønner er jeg rimelig grønn på dette området, men er veldig interessert i å få bilen til å fungere som den skal. Er det f.eks. andre ting som man kan gjøre av lure ting på denne modellen, så er det bare å spytte ut. Den skal ikke bli noe prosjekt, bare fin-tuning til en grei kostnad...

Takk-og-takk

eilif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, han visste like mye om bil som det jeg vet om strikking. Han mente det var satt inn en chip som gjorde 180hk og den skulle visstnok ha kostet 20.000,- En del andre røverhistorier som var litt spesielle gjør at han ikke er den første jeg spør, for å si det sånn.

De ventilerte skivene foran var bytta ut med `vanlige`, og det er vel ikke helt lurt såvidt jeg vet.

Dette er heller ikke det viktigste pkt. for meg. Hvis noen kan gi meg tips ang. det andre jeg skrev, er jeg veeeldig takknemlig. Tror nemlig det kan være greit å gå over bilen siden den har hatt en slik eier.

eilif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel prisen jeg reagerte mest på, ikke var det han som hadde gjort det heller. Sitter en 1,8 liters Turbo(20v) i den bilen(110kw/150hk/210nm), så det skulle vel lett gå an å få ut litt mer. Etter en del leting har jeg funnet 190/193/196hk(310nm) chip til godt under ti tusen, så problemet ligger nok ikke der.

Men jeg trenger tips når det gjelder resten, anyone???

eilif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTI IV

Hei!

Flott side!!!

Lurte på om noen kan hjelpe meg jeg...

Har kjøpt en chippet GTI 99mod og den fusker litt når man drar på. Har en sterk mistanke om at forrige eier har kjørt på 95 blyfri, kan dette ha noe med saken å gjøre??? Vil det hjelpe og kjøre på 98?

Hvordan kan man finne ut hva slags chip som er satt inn?

Jeg vurderer å sette inn et KN-filter el.l., hva bør jeg passe på? Er det stor forskjell mellom å bare kjøpe filteret, mot å kjøpe hele kit`et?

Bilen har gått som konebil, og info fra forrige eier var ganske sparsom. Kan man ta en motorsjekk i Oslo-området som gir svar på feks tenning, effektkurve, generell tilstand mm? Slik at jeg har et bedre utgangspunkt for hva jeg trenger å gjøre...

Som dere skjønner er jeg rimelig grønn på dette området, men er veldig interessert i å få bilen til å fungere som den skal. Er det f.eks. andre ting som man kan gjøre av lure ting på denne modellen, så er det bare å spytte ut. Den skal ikke bli noe prosjekt, bare fin-tuning til en grei kostnad...

Takk-og-takk

eilif

Chippet bil skal, eller BØR, kjøres på 98 okt blyfri.

Unngå K&N filter på VAG biler. La oljede filtere i det minste lufte seg ett varmt sted ett par dager før montering.

Vilket som helst VAG verksted kan ta ut feilkoder på bilen din. Er det garanti igjen på bilen bør dette sjekkes av andre enn merkeveksted pga reklamasjons muligheter etc.

Hva som sitter av chip i din bil er umulig å finne ut av med mindre han som chippet den var så snill å sett på en lapp på selve chippen inne i ECU. Snakk med forrige eier, finn ut hvor den er chippet.

I Oslo kan du snakke med TS Racing ( du finner han her på forumet ) om en sjekk på bilen din, alternativt Møller gutta da selvsagt.

Lykke til videre.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider