Gå til innhold

K motor i 760 =)

Ranger emnet


azfriz

Anbefalte innlegg

hey, kjøpte en 760 i dag, med en k motor med innsprøytning i :)

 

bilen er forsåvidt i veldig bra stand, nesten ikke noe rust og går greit :) betalte 3000,- for den.. hehe =)

 

men motoren har en kvaskam, planet topp, mulig portet litt, står vel også et powerfilter på. noen som vet hvor mye hk denne kan utgjøre?

 

så har jeg kommet inn på tanken å trimme mere :) mye stress å montere turbo? er det mulighet for chiptrimming? andre tips? alle tips i økonomiklassen min med 110,- i timen mottas med stor takk :)

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en måte da.. skaff en topp med forbrennings kammer. Du får veldig lav kompresjon.. 7,5:1 eller noe sånt.. Da kan du sette på en turbo. Men den kommer til å være død til ladetrykket kommer. Søk litt rundt på f.eks. tpc og les om forskjellige måter. Mye som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh må bare s(kr)yte litt når jeg så dette med lønn.. skal jobbe i hele natt jeg, med 500,- i timen(:D) tror dere dama ble like glad når jeg fortalte det, for vi skulle "feire" 1/2årsdagen i dag! menmen..500,- er "helt greit" det eller? hehehe

Jeg skal jobbe 7-3 på søndag med rett over 200 i timen, syns det er bra, he he

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riff: ingen fare for at det er tips fra meg som er grunnen til det innlegget der væl? :D

 

men uansett så blir det vel noe rundt 7.5:1 alt ettersom, men så er jo det samme kompresjon på en B21ET, så f.eks. med 16v topp i stedet for, og en mellomstor turbo kan det jo bli mye morro likevel det :)

 

eller man kan bruke en 405/530/531topp også... men da er det greit å kunne se litt fremover i tid når du leker deg, da du må vente en liten stund på ladetrykk i forhold til på en mer høykompa maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Joda, litt det og der var en tråd både på tpc og savar om k motorer som turbomotor. Men tror det er egentlig best å bare finne seg en ok b230ft eller en b230et. Et'ene er jo ganske billig, og så lenge en vet hvor grensa går så holder det.

 

Så kan en heller skaffe seg ei skikkelig blokk og begynne å fylle den med grom deler. Er som de sier på savar forumet: "Begynn i det små, oppgrader etterhvert og pass på å ha bilen ute hver sommer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår