Gå til innhold

Hva vil du si er en patetisk bil?

Ranger emnet

mexxor

Anbefalte innlegg

Det blir bare for dumt å ha en 15år gammel bil og samtidig slenge dritt om de som ikke har aller nyeste modellen, uansett om det er bmw eller mercedes.

Ganske så enig, må bare slenge opp en liten quote her, til alle som synes nye biler ruler..

Perhaps, Mmmm. But, you know, this is the one (Ferrari 360, red. anm). Yes, yes yes... I saw three of these parked outside the local Starbucks this morning, which tells me only one thing. There's too many self-Indulgent wieners in this city with too much bloody money! Now, if I was driving a 1967 275 GTB four-cam...

You would not be a self-indulgent wiener, sir... You'd be a connoisseur.

Precisely. Champagne would fall from the heavens. Doors would open. Velvet ropes would part.

:D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei jeg syns BMW og Mercedes er slike biler jeg. Det er min mening.

Forstår jeg deg rett om jeg sier

- Personer som kjøper eldre M-B og BMW for disse bilenes kvaliteter er ikke patetiske

- Personer som kjøper eldre M-B og BMW for statusens skyld, er patetiske

?

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt feil å si at et bilmerke er patetisk, blir det ikke? eller kanskje ikke... vanskelig å finne et bra svar på dette spørsmålet, dette er jo delte meninger. En ny bil trenger ikke å være patetisk, men kjører du en splitter ny BMW m3 og er 60 år, ja da er det en patetisk person. Vi kan jo ha eksempler på patetiske biler også, f.ex biler med braaa utseendet og grom lyd, men hele lyden stammer fra en 1.6 liters motor med 75 suge-hester..

da er du jo en patetisk person, når du utfører slike modifikasjoner uten å ha samsvar mellom motor og utseendet.

En kamerat av meg bygger seg en bil nå, en saab 99, (stygg gammal bil) og i denne bilen skal han ha i en saab 900turbo 16v motor. Denne skal ha megasquirt og alt av slike godsaker. Han skal ende opp på rundt 400hk. Og som han sier det, rusta stålfelger er mer enn nok styling.. Og tro meg, han setter ikke på noe styling, kun motor.. Er dette patetisk? Ja, på en måte. Han søker oppmerksomhet til de grader av dette. Alle kommer til å snu seg, 400hk i en stygg gammal bil med stålfelger liksom. Dere ser det patetiske i dette?

Kanskje jeg burde omforme spørsmålet; Er du en patetisk person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen over alle sportsbiler ? 911 ? Her snakker du jo om en gammel sliter...Hvorfor ikke ny Corvette eller Viper ? (En orginal 911 kommer jo langt bak i leksa....)

Gammel sliter? Fordi?

Viss det er alderen du ser på så er jo Corvette over 50 år.

Liker Viper veldig godt, men den er nok bare god rett frem. En orginal Corvette C6 er nok ikke så galen i forhold til en 911 (997)

6,0 liters V8 motor, 404 hk gir tilstrekkelig skyvkraft for de fleste. 0-100 går unna på 4,3 sekunder og bilen skal ha kapasitet til å nå 300 km/t.

Og en 911 (997) GT3 eller en 911(996) GT2 hadde nok kunne stått bra opp mot en Corvette Z06

For til tross for at GT3 mangler turbolading, har Porsche evnet å hente ut hele 415 hestekrefter fra den 3,6 liter store boksermotoren. Det betyr mer enn 115 hestekrefter per liter slagvolum, noe som ikke er hverdagskost for selvpustende motorer.

911 Turbo yter 480hk btw, er dette nok mot Z06'en din eller er det kun hk du ser etter?

Bare måtte få sagt dette!

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

|adeel|:

Jeg kjører en gammel mercedes.

Det er ikke fordi at jeg tror jeg er rik eller noe sånnt, for det er jeg overbevist om at jeg ikke er, men jeg kjøpte den for at det er dritssikker, gir mye bil for pengene, har lavt driftsbudsjett, for at den har lavt drivstofforbruk, den er godt sammenskrudd, billige deler, god å kjøre, mye bil for pengene, og med litt pleie og omsorg komer jeg til å ha en bra bil i mange år fremmover.

Du snakker om at folk kjøper MB og BMW med små motorer, og tror de er av de store gutta.

Bilen min er en 2,0D.

Jeg kjøpte liten motor med vilje, for den går meget billig, og jeg VET at den motoren kommer til å kjøre 1.000.000 kilomter, med litt pleie, ikke for at folk skal tro at jeg har større motor.

Kunne godt ha kjøpt meg en 95 modell hyundai accent for samme prisen, men velger å kjøpe en 87modell mercedes i steden for.

Ja, jeg har kjørt ganske nye hyundaier, men kan ikke måle seg med kvalitetsfølelsen i mercedesen.

Er også lykkelig eier av to ganske bra gamle volvoer, og ville ikke ha bytta dem ut med noe nyere japansk heller.

Det er KVALITET som gjelder, ikke stormannsgalskap.

OBS: litt langt dette her.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt feil å si at et bilmerke er patetisk, blir det ikke? eller kanskje ikke... vanskelig å finne et bra svar på dette spørsmålet, dette er jo delte meninger. En ny bil trenger ikke å være patetisk, men kjører du en splitter ny BMW m3 og er 60 år, ja da er det en patetisk person. Vi kan jo ha eksempler på patetiske biler også, f.ex biler med braaa utseendet og grom lyd, men hele lyden stammer fra en 1.6 liters motor med 75 suge-hester..

da er du jo en patetisk person, når du utfører slike modifikasjoner uten å ha samsvar mellom motor og utseendet.

En kamerat av meg bygger seg en bil nå, en saab 99, (stygg gammal bil) og i denne bilen skal han ha i en saab 900turbo 16v motor. Denne skal ha megasquirt og alt av slike godsaker. Han skal ende opp på rundt 400hk. Og som han sier det, rusta stålfelger er mer enn nok styling.. Og tro meg, han setter ikke på noe styling, kun motor.. Er dette patetisk? Ja, på en måte. Han søker oppmerksomhet til de grader av dette. Alle kommer til å snu seg, 400hk i en stygg gammal bil med stålfelger liksom. Dere ser det patetiske i dette?

Kanskje jeg burde omforme spørsmålet; Er du en patetisk person?

Faktisk totalt uenig i det du sier! Bortsett fra det med 75 sugehester da.. Patetisk er det vel ikke, men teit er det.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke patetiske biler.. Det finnes patetiske eier.. En bil er IKKE patetisk, folk kjøper det de har lyst på av bil.

MEN! Når 18 åringen som har fått lån i banken, kjøper seg en 93 Bmw 316, setter på monsterstyling, et helvettes effektanlegg og kn-filter, samt noen 17" kromfelger og lexuslykter, så blir det patetisk.

Jeg kjørte fra en slik en med min gode gamle Saab 9000 (2,0i 16v 136 hk). Altså, hvor i helvette er fornuften da? Jeg skjønner det ikke.

I mine øyne så er det en formel, som gjelder på nesten ALLE biler, for å få de pene. Detter er min mening, men jeg vil tro at de fleste her inne er ganske enige på hva som må til for å få en bil stilren.

Senk.

Felger.

Bredding (I noen tilfeller)

VELDIG VELDIG diskre styling. (Helst orginal styling, bilen skal se ut som om bilen kom slik fra fabrikk)

Lyd (Effektanlegg som ikke høres 2 km unna. Diskre, grom lyd. Om dere skjønner)

Det funker på de alle fleste biler.. I mine øyne ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne så er det en formel, som gjelder på nesten ALLE biler, for å få de pene. Detter er min mening, men jeg vil tro at de fleste her inne er ganske enige på hva som må til for å få en bil stilren.

Senk.

Felger.

Bredding (I noen tilfeller)

VELDIG VELDIG diskre styling. (Helst orginal styling, bilen skal se ut som om bilen kom slik fra fabrikk)

Lyd (Effektanlegg som ikke høres 2 km unna. Diskre, grom lyd. Om dere skjønner)

Det funker på de alle fleste biler.. I mine øyne ihvertfall.

hehe ganske enig i den oppskriften der! og om mulig helst bytte ut det gule i lyktene sine... :P

er jo noe bra aftermarket styling og da :)

Bmwccn #7477

Bmw E39 520I(solgt)

Chevrolet G30 Starmaster(solgt)

S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummer H2 er en patetisk bil bare fordi den har store felger? tenk litt over at bilen faktisk fortsatt er et råskinn. Men H1 er nok råere.. enig i at biler som er laget for terrenget skal IKKE senkes og pimpes for asfaltskraping. Asfalt racere er for sportsbiler/gatebiler. Vil si at jeg er imponert over at Dodge har lansert sin Viper Pickup. Tror aldri GM hadde turt å slippe ut noe sånt på grunn av det kommersielle forbrukergrensesnittet. Det er jo en pickup som knapt kan brukes til no annet en nemlig kappkjøring og brifing. Men RÅ er den.. Og nå til poenget, en patetisk bil er BITTESMÅ bøttebiler som Microcar f.eks. Kan jo velte de for gøy :) noen som har sett de? blah

Selv liker jeg eldre biler best. Fra 90tallet og nedover.. :) rett og slett fordi det er lettere å skru på, og billigere.. og så har det med interessen å gjøre. Min bil nå er 29 år. Og gjør meg ingenting å bruke litt penger på lakkering og motorbytte osv så lenge jeg gjør ting selv og har bekjente ;)

De kan jo bli langt fetere en diverse nye biler syns jeg. jeg liker ikke det at nye biler har så mye data og elektrisk piss som tar over styringa mi. jeg skal ikke ha en bil som gjør noe jeg ikke har bedt den om :)

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider