Gå til innhold

Hva vil du si er en patetisk bil?

Ranger emnet

mexxor

Anbefalte innlegg

Veldig enig med Pasient der.

En Civic EK 95, kan for eksempel rices opp til de grader. Hvis eieren synes det er tøft, må han få synes det. Derimot, mye OEM styling, Type-R bodykit, Civic EK 98-detaljer, det blir gromt. Samme med en BMW E36, du kan jalla-balle den til de grader, eller du kan kjøpe deg litt ekte krom, og M-Tech styling.

Alle biler kan bli fete, det er eierene som velger om de skal bli patetiske eller ikke. La oss ta, Lada Samara, ser jo ikke så veldig bra ut. Men det faktum at de koster lite, og kan gi deg mange mil for den prisen, er for meg ikke patetisk. Hvis du kjøper en Lada Samara som statussymbol er du for meg, patetisk. Hvis du kjøper en Lada Samara fordi den er utrolig billig og du bare skal ha den en kort stund, er du sammensatt i mine øyne..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ganske enig i den oppskriften der! og om mulig helst bytte ut det gule i lyktene sine... :P

er jo noe bra aftermarket styling og da :)

Joda, sålenge det er diskret. :) Og hvite blinkers / helrøde baklykter osv, skulle jo også vært med i den "oppskriften", du skal lete lenge for å finne en bil som ikke kler hvite blinkers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

|adeel|:

Jeg kjører en gammel mercedes.

Det er ikke fordi at jeg tror jeg er rik eller noe sånnt, for det er jeg overbevist om at jeg ikke er, men jeg kjøpte den for at det er dritssikker, gir mye bil for pengene, har lavt driftsbudsjett, for at den har lavt drivstofforbruk, den er godt sammenskrudd, billige deler, god å kjøre, mye bil for pengene, og med litt pleie og omsorg komer jeg til å ha en bra bil i mange år fremmover.

Du snakker om at folk kjøper MB og BMW med små motorer, og tror de er av de store gutta.

Bilen min er en 2,0D.

Jeg kjøpte liten motor med vilje, for den går meget billig, og jeg VET at den motoren kommer til å kjøre 1.000.000 kilomter, med litt pleie, ikke for at folk skal tro at jeg har større motor.

Kunne godt ha kjøpt meg en 95 modell hyundai accent for samme prisen, men velger å kjøpe en 87modell mercedes i steden for.

Ja, jeg har kjørt ganske nye hyundaier, men kan ikke måle seg med kvalitetsfølelsen i mercedesen.

Er også lykkelig eier av to ganske bra gamle volvoer, og ville ikke ha bytta dem ut med noe nyere japansk heller.

Det er KVALITET som gjelder, ikke stormannsgalskap.

OBS: litt langt dette her.

Okey, nå skal du høre hva meningen min var:

Jeg syns det er småpatetisk med folk som kjører en 520 E39 f.eks., og driver å viser den "se her jeg kjører BMW". Det samme gjaldt folk med W210 E-klasse/ forrige generasjon CLK med liten motor "se her, jeg kjører Mercedes".

Jeg har ikke noe i mot eldre slike biler, bare i mot kebabfolk (både nordmenn og utlendinger) i Oslo som flasher BMWene og Merchene sine og skal vise at dem har råd til fin bil. Jeg er bare litt lei av dem. At de plutselig skal balle seg opp og vise at dem kjører en såååååååå fin BMW eller Merche når bilen ikke koster mer enn en vanlig Golf 4.

Også syns jeg at de som virkelig er kunder hos BMW og Mercedes, nybilkunder, har råd til å kjøpe en f.eks ny 3-serie når den kommer, og selge den når ny generasjon kommer for å kjøpe den nye.

Har annerledes synspunkt på AMG og M-modellene, for de bilene er veldig sjeldne og IKKE vanlige biler.

Jeg hadde selv E300D W210 for noen uker siden, som nå er solgt. Det var aldri "se her" bil. Jeg arvet på en måte bilen, og beholdt den original og brukte den som bruksbil.

Ja, jeg vet at Merches eldre dieselmotorer er gull. Min rullet 700.000 km. og stoppet aldri uansett. Den er nok god for 300.000 km. til, om ikke bilen ruster vekk innen da.

Aldri hatt noe i mot folk som kjører eldre biler, bare i mot dem som skal på liv og død tro at BMWen eller Mercha de kjører er dødsfet og flashe den "se her" også kjøre rundt med høy hake. DE syns jeg er patetiske.

Håper dere som tok dere nære av kommentaren min forsto hva jeg mente, nå hvertfall. Ikke noe i mot de som kjører eldre biler, bare de som kjører rundt i en 10 år gammal BMW eller Merche som ikke koster noe mer enn en vanlig personbil (som Golf 4) med "jeg er så deilig ass og kjører BMW/Merche, se meg a" tryne, de er patetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bil blir lett patetisk om det er uerfaren sjåfør som kjøper en dyr bil, bare fordi han/hun har penger, men ikke har peiling på å kjøre.

DET i seg selv mener jeg er ufattelig patetisk.

Hva er peiling på å kjøre? Jeg er ingen verdensmester, og jeg klarer hvertfall ikke å tyne grensene til bilen jeg har 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...En ny bil trenger ikke å være patetisk, men kjører du en splitter ny BMW m3 og er 60 år, ja da er det en patetisk person.....

Hehe... Så man skal bare legge seg ned å dø når man har passert en viss alder? Hvor vil du sette grensa for når det er på tide å bytte grombilen inn i en "pensjonistbil"..?

Jeg kan love deg at jeg skal kjøre morsomme biler så lenge jeg lever, og gi en lang beng i hva folk mener om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan også dobbeltsjekke om jeg snakket om alle eldre biler eller bare BMWer og Mercher.

Jeg kjører selv en strøken MB W124 200E men jeg prøver ikke å late som jeg er en snobb fordi jeg er ikke det å vill heller aldri bli det friviliig.....

Jeg har en slik gammel MB fordi jeg synes den er mye mere behagelig å kjøre enn mange andre biler, å fordi den selvfølgelig har bakhjulstrekk........

Framhjulstrekk, huff a meg...

Men jeg kan bare uttale meg om de bilene jeg faktisk har kjørt, blir for dumt å kritisere biler man ikke har kjørt.....

Bilen jeg minst likte å kjøre var en Golf 3, 1,8 den likte jeg ikke i det hele tatt å kjøre.....den var bare ræva etter min mening......Har ikke sansen for småbiler med framhjulstrekk unnandsett merke................

Var veldig ivrig på Mondeo før men etter å erfart hvor mye tull faddern har fått med bilen sin, å den generelle kvaliten til MONDEO så holder jeg meg langt unna disse bilene...........Innsug av plast hva faen.............

Mvh Excursion

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sansen for småbiler med framhjulstrekk unnandsett merke................

Og du har Charade? :P

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører selv en strøken MB W124 200E men jeg prøver ikke å late som jeg er en snobb fordi jeg er ikke det å vill heller aldri bli det friviliig.....

Jeg har en slik gammel MB fordi jeg synes den er mye mere behagelig å kjøre enn mange andre biler, å fordi den selvfølgelig har bakhjulstrekk........

Framhjulstrekk, huff a meg...

Men jeg kan bare uttale meg om de bilene jeg faktisk har kjørt, blir for dumt å kritisere biler man ikke har kjørt.....

Bilen jeg minst likte å kjøre var en Golf 3, 1,8 den likte jeg ikke i det hele tatt å kjøre.....den var bare ræva etter min mening......Har ikke sansen for småbiler med framhjulstrekk unnandsett merke................

Var veldig ivrig på Mondeo før men etter å erfart hvor mye tull faddern har fått med bilen sin, å den generelle kvaliten til MONDEO så holder jeg meg langt unna disse bilene...........Innsug av plast hva faen.............

Mvh Excursion

http://www.bilforumet.net/showpost.php?p=1270062&postcount=80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant.. Mest patetiske som finns omtrent

http://www.freewebs.com/homepage_travis/volvo245tic.htm

PICT0173.JPG

Syns fortsatt dette er det mest patetiske.. det og 316 med aluvinge og lexuslykter

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har Charade? :P

Jepp har en charade som faktisk er helt rustfri....

Går totalt ræva, men tok den over etter at Foreldra mine skulle kjøpe seg et par nye biler........

Bare fordi jeg har den betyr ikke at jeg liker den........Vill aldri at en slik bil som jeg skulle kjørt med vær dag........

Liker biler med litt størrelse å trekken i ræva........

Men vi alle er jo forskjellige.........

Det er jo enda bra, hadde vært jævlig kjedelig vis alle kjørte MB eller 240 er golf osv...............Norge har jo en mangfoldig bil kultur selv om at 240 å golf er ekstremt representer.........

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider