Gå til innhold

Hva vil du si er en patetisk bil?

Ranger emnet

mexxor

Anbefalte innlegg

Alt dette er så og si patetisk vil nå jeg si!

Så lenge han/hun er fornøyd med bilen sin så burte det ikke være noe problem!

Har selv fwd og synes det er greit jeg en 150hk fwd går bedre en en 150hk rwd. men kunne selv tenkt meg en rwd for å ha det morro med.

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dte jeg mente forleden var at hvis du var 60 år (som et eksempel), du har mye penger og kjører rundt i en vill sportsbil, kun for å være "kul". Ja da er du patetisk. Men som dere sier tidligere her, har du spart opp og du er en stor fan av bilmerket så blir det jo en litt annen vinkel på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gamle MB 560SEC er penere enn nye S-klasse, og gamle 633 CSi er penere enn nye 6-serie, og kunne gjerne tenkt meg en av disse. Patetisk?

Helt enig.

Er jo ikke automatisk patetisk fordi bilen er gammel, det blir for dumt å si det.

Synes selv det er litt teit med bling-bling felger på 22" på biler bygd for røff off-roadkjøring, litt teit med fargesprakende Momo-ratt med knapper og kromma senter i en sur Astra f.eks.

Og så videre i samme stil........

Men jeg vil ikke kalle det patetisk, har bileieren lysst å gjøre dette med bilen sin må han jo få lov til det, er jo hans bil og som regel hans penger. Burde ikke plage noen. Plager ikke meg selv om jeg kanskje ler litt av det.

Patetisk begynner det å bli når folk fjerner eller lager hull i deler av eksosanlegget på bilen sin for at dem syns det høres tøfft ut.

Eneste bilene som i sin helhet grenser til å være patetiske i mine øyne er diverse Kia, Hyundai (les: Atos) og disse nye Chevroletene som egentlig er Daewoo. Sistnevnte er jo blitt totalt slakta i Euro Ncap-tester. Direkte livsfarlige. Og verditapet er jo perverst på disse billige møkkabilene. Man kan jo liksågodt la være å kjøpe ny bil istedefor noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med det eiriksmil skrev tidligere i tråden. En bil som tror den er noe den ikke er/utgir seg for at den er noe den ikke er er jævli patetisk.

Dette er vel et veldig godt eksempel på det: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=7574344&sid=7aIm8SuLK740198&pos=1&tot=33

Fy, den var grim. Ser ut som den er bygd på Camaro eller Firebird/Trans Am

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler er ikke patetiske.. Men menneskene i bilene kan være det.. Uansett om du kjører NSX eller Corolla..

Fordi om NSX etter min mening er 1000ganger fetere enn en hvilken som helst corolla så betyr ikke det at mannen eller damen i NSXen bør være mer eller mindre patetisk enn mannen eller damen i corollaen..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patetisk begynner det å bli når folk fjerner eller lager hull i deler av eksosanlegget på bilen sin for at dem syns det høres tøfft ut.

Eneste bilene som i sin helhet grenser til å være patetiske i mine øyne er diverse Kia, Hyundai (les: Atos) og disse nye Chevroletene som egentlig er Daewoo. Sistnevnte er jo blitt totalt slakta i Euro Ncap-tester. Direkte livsfarlige. Og verditapet er jo perverst på disse billige møkkabilene. Man kan jo liksågodt la være å kjøpe ny bil istedefor noe slikt.

Veldig enig med det du sier.

Det eneste mer patetiske enn hull i eksos er Biltema eksos ;)

Men, en god ting er det med Kiaene.. Magnetis for eksempel, helt kurant, 300k ny med mye utstyr, vent til den er 2-3 år gammel, 150.000, stor bil med mye utstyr for prisen av en Yaris.. Why not? ;)

Men som sagt, veldig enig med det du skriver.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som er patetisk? hmmm, ganske manga av de som har skrevet på denne posten er patetiske..

alle er forskjellige og liker forskjellige ting, og alle har ikke like mye penger.

jeg kjører en original volvo 244 1979 modell, og ettersom dette er en gammel bil så vil vell enkelte av de som har skrevet inn poster hær kalle meg og bilen min patetisk.

jeg lever såppas bra, jobber som faan og har ikke hatt noe som helst problem med å kjøpe meg en bil til 200000 som førstebil, men hva er gleden i d da? jævli gøy å kræsje en feit og rask bil kun fordi man ikke kan håndetere noe som går så bra...

jeg er 18 år, å av den grunn kommer mange hær inne å ikke ta meg særiøst, det er noe jeg har blitt vant til hær på forumet, synd men sant.

ting er patetiske fra person til person, sånn som jeg kan finne på å le av en mercedes som har vært å handlet på torshov for 10000 i plastikk, men det er da min betegnelse på patetisk.

Alle har forskjellig smak! hadde det ikke vært ekstremt kjedelig om absolutt alle hadde kjørt rundt med lik smak og like tanker?

våkn opp! vi er ikke like!

hilsen frustrert 18 åring i "patetisk" gammel volvo

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lever såppas bra, jobber som faan og har ikke hatt noe som helst problem med å kjøpe meg en bil til 200000 som førstebil, men hva er gleden i d da? jævli gøy å kræsje en feit og rask bil kun fordi man ikke kan håndetere noe som går så bra...

Kommer jo helt ann på personen da... Noen kjører gris i 20 år gammel bil som nesten ikke går frem og enda verre nesten ikke har bremser igjen, andre med "raske" biler kjører forsiktig.

Bare man er forsiktig og har sunn vett går nok sånt veldig bra. Eneste kjipe kan være at du blir vant med mye krefter og blir sulten på mer senere, det er en ond spiral... Eller at du kjører over evne, selvsagt.

Også har du kanskje andre prioriteringer enn en fet bil, og det respekterer sikkert alle her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på personen da... Noen kjører gris i 20 år gammel bil som nesten ikke går frem og enda verre nesten ikke har bremser igjen, andre med "raske" biler kjører forsiktig.

Bare man er forsiktig og har sunn vett går nok sånt veldig bra. Eneste kjipe kan være at du blir vant med mye krefter og blir sulten på mer senere, det er en ond spiral... Eller at du kjører over evne, selvsagt.

Også har du kanskje andre prioriteringer enn en fet bil, og det respekterer sikkert alle her inne.

tru det eller ei, bil er det som blir prioritert her i gården, men jeg ville ialfall ha en grei og billig bil som går uansett, og er et kjempeutgangspunkt å lære sewg å skru på, så derfor kjører jeg rundt i rusten volvo

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg ikke heelt her xanakor...hvis du så enkelt kunne kjøpt deg en så dyr bil hvorfor du da kjører en bil til 1500 spenn...kan jo ha den da + en penere en i tillegg hvis det er bil som er det det går i...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvoen kostet altså ikke 1500 spenn.

mulig at jeg har formulert meg feil her og folk har missforstått.

men det jeg også tenker på med å ha en billig bil nå, er også forsikring, alle forsikringer på mopeder og biler jeg har hatt har stått på meg selv. jeg skulle kjøre porsche 944'n til onkelen min, men den fikk jeg ikke forsikret på mitt eget navn i forsikringsselskapet mitt, bare if kunne gi meg forssikring og når jeg dro til de å fikk høre va de skulle ha var det uaktuelt, en ting er å tjene endel penger, men å betale 25000 i forsikring utgår.

men dette er vell en tråd om "patetiske" biler så jeg skal holde meg unna denne tråden om jeg ikke er ønsket

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider