Gå til innhold

Photosession: BMW e46 Kompressor

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å dele noen bilder jeg og dama tok av bilen til en venn av oss.

Fikk egentlig aldri noe god photo spot å ta bilde av bilen på, men vi prøvde så godt vi kunne der stedet ble.

Kan først begynne med litt specs om bilen siden den er litt "utenom" den vanlige:

BMW 328 e46

2.8l rekkesekser med Kompressor

Motor:

-ASA TM1-12 compact, lightweight supercharger unit with clutched operation.

-High capacity air-air intercooler system with 304 mandrel bent steel tubing.

-Uni-belt with additional OEM quality rollers.

-6 larger Bosch fuel injectors.

-Perfectly optimized, dyno tweaked MS42 ECU software.

-CNC hard anodized brackets and hardware.

-K&N high flow air filter.

-Discharge and intake assemblies made from 304 stainless steel.

-High temperature silicone hoses with clamps

-Detailed, step-by-step installation manual + CD.

-Heavy-Duty drive belt.

-Fume reduction oil breather assembly designed for boost.

Eksteriør:

Bakfanger: M-teck

Frontfanger: Orginal

Eksos:

Grenrør og eisenmann racingeksos. 4rørs utstøtning.

Understell

Org. m3 sportsunderstell med eletronisk stabilitetskontroll

Interiør:

Svart skinn med børsta alu detaljer

Stereo:

cd spiller: alpine avic x1r med 2 stk. monitorer i nakkestøtter,

navi/dvd/tv/g-kreftemåler/ kamera fram og bak.

Noen bilder:

IMG_6835.jpg

IMG_6864.jpg

IMG_6875.jpg

IMG_6885.jpg

IMG_6891.jpg

IMG_6896.jpg

IMG_6910.jpg

IMG_6974.jpg

IMG_6995.jpg

IMG_7044.jpg

IMG_7046.jpg

Må si at dette er en skikkelig gobil, deilig lyd, masse komfort og ser heller ikke så ille ut. All motortrimming har blitt gjort av profesjonelle mennesker, husker ikke navnet men er no BMW tuning verksted som holder til i Halden. Bilen skal yte ikke så langt unna 400hk har eieren blitt fortalt. Han selv tipper rundt 350-370hk.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har sladdet det ene skiltet, hvorfor sladde alle? Da jeg så ett av de første bildene, tippet jeg på nummeret. Tok feil på det siste tallet..

Ellers, selv om jeg fokuserte mer på nummerskiltet enn bilen, veldig, veldig fine bilder! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første,det vises at du har bra utstyr,det står også på EXIF`en.Det er iallefall en start.Neste ting er at det var veldig rare vinkler,rotete bakgrunner og rare farger fra bilen,ser ut som den har 5-6 forskjellige farger (rediger i photoshop?)

Jeg vet det er vanskelig å ta bilder av en sølvgrå bil og å få gode eksponeringer,samt for bakgrunner som passer.

Prøv mere neste gang,eksprementer med vinkler,men samtidig få et cleant utseendet.

Ellers er bilen kjempepen,og bildene likeså,men det er enda litt igjen før det topper seg :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg skrev i første tråden så fikk vi ingen god spot å ta bilder på, så det ble liksom ikke helt toppa. Hadde vi hatt bedre tid så ville det nok blitt mye bedre. Når det gjelder fargen(e) på bilen så skjønner jeg ikke helt hva du mener, for når det er en lys bil så gjenskinnes fargene rundt den lettere, som himmelen osv, så om det ser ut som det er mange farger på bilen så er det bare gjenskinn. Bildene er også en smule redigert i photoshop om du vil kalle det det, har bare justert kontrasten! Skal prøve å få tatt nye bilder av bilen litt senere, hvor vi kommer oss på ett sted hvor det er finere bakgrunn, har allerede sett ut ett sted som er ypperlig ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk her:

http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/IMG_6835.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/IMG_6864.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/IMG_6885.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/IMG_7044.jpg

Som du ser,så har ingen av disse bildene samme farge,det øverste er litt undereksponert,mens de andre er litt rare med forskjellige farger.Prøv å juster litt med "levels" eller "color balance" i photoshop.

Bruker du manuell eller automatisk hvitbalanse på bildene?

Gleder meg til flere bilder og bedre locations,men prøv å lek litt med lukker,blender,hvitbalanse så blir de nok bra!

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider