Gå til innhold

Nippon.no - tråd #2 - garantisak, røket registerreim motorhavari.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Dette er ikke ment som en tråd for skitslenging osv men en tråd der jeg trenger å få vire hvorvidt Tore Kvittem er til å stole på osv..

 

Min histore:

Kjøpte en Honda prelude gjennom Tore fra tyskland som etter en del uheldige omstendigheter tok ganske lang tid å få her til lands(egentlig irrelvant, slikt som kan skje med alle)

 

Etter endel om og men ble det til at jeg hentet bilen på Sola utenfor Stavanger og kjørte den hjem til meg på Stord. Hadde litt problem med starteren(dårlig jording og crappy batteri) men var fornøyd.

 

Etter å ha byttet jord til batteri funka bilen bra i TO uker da plutselig, under en liten sigetur. hele registeret røyk. Bilen sto i sju steiner og jeg var mildt sagt fortvilt!!..

 

Etter å ha snakket med Tore endte det med at bilen skulle taues til bergen og settes på hurtigruta opp til ham i trondheim.. Dette gikk ikke og derfor kom det folk fra sotra etter avtale med nippon som TAUET bilen fra kvinnherad til os og senere derfra til sotra.. Der har bilen stått i nesten en måned nå..

Tore skylder han på sotra, som har byttet reim og litt slikt, penger og gir ikke lyd fra seg. Synes hele ideen til Tore om å skifte registerreim og ikke lyse toppen eller se etter ventilene er helt syk da en kan risikere fullestendig motorhavari osv. men men, tenkte han fikk drive på siden han var mr honda osv.

 

Ingenting har skjedd etter dette, tore har lovet gang på gang men ingenting skjer! jeg har vært alt for tolmodig med ham og håpet på bedring men etter påsken er ganske lenge siden så er jeg dritlei!!

 

Så egentlig:

 

Har folk hatt lignende erfaringer?

 

Noen som hvet om hvilke rettigheter jeg har?

 

Hilsen en ekstremt frustrert kar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er en forbannet kjeltring og svindler du skulle ha holdt deg langt unna.

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg krevd pengene tilbake snarest, det han gjør nå er å dra ut tiden slik at enhver brukbilgaranti går ut. Vet hvordan slikt pakk er, gir deg løfte på løfte om gull og tilslutt så gir han blaffen. Da sitter står du der.

 

Dessverre så har nok motoren din rast bigtime hvis registerreimen røk. Vi snakker om ventiler som har dundret borti stemplene, med fare for nye stempler, ventiler, topp etc. Dette blir ikke billig å fikse helt nytt, med mindre du finner brukte deler på ebay eller skraphandler i norden.

 

Alt i alt så er det egentlig ikke DU som skal fikse dette, men Nippon..

 

Hvis det er H22 motoren du har så skal du vite at dette er en knallbra motor som gir deg mye glede hvis den blir behandlet rett. Registerreim havari tyder dessverre på en mishandlet motor, noe som også reflekteres av starteren du hadde tull med..

 

Slik jeg ser det så har du flere valg:

 

1. Få opphevet kjøpet og få penga tilbake: Politianmeldelse,TV2 hjelper deg, balltre/hagle? :D

 

2. Stole på at han ordner opp (heller tvilsomt og du opplever mye frustrasjon)

 

3. Kjøpe brukte deler fra huggere / Ebay og fikse motoren selv.

 

4. Kjøpe brukt motor. 17-20.000 kr.

 

5. Kjøpe NY motor. 35.000 kr ferdig levert i bergen hos Honda. Girkasse: 20.000 kr hvis du vil det.

 

Uansett, så kan du ta en tur inn på http://www.club-honda.org på forumet der, vi kan gi deg råd/tips/hjelp videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantien er grei i grunn, siden garantie gjelder fra bilen er registrert i norge så har jeg jo garanti frem til dette faktisk skjer(om det skjer)

 

Er ikke så enormt motorkyndig selv men med 4 bilmekanikere i nærmeste familie som sa akkurat det samme om motoren så reagerte jeg jo en smule når nippon sa at: Han enda hadde tilgode å se en hondatopp som røyk ved reg. reim havari...?

 

Han refererte også til per christian thaulow som sin gode venn i en sms, vil det si at han lyger eller er striden om klubbkassa ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantien er grei i grunn, siden garantie gjelder fra bilen er registrert i norge så har jeg jo garanti frem til dette faktisk skjer(om det skjer)

 

Er ikke så enormt motorkyndig selv men med 4 bilmekanikere i nærmeste familie som sa akkurat det samme om motoren så reagerte jeg jo en smule når nippon sa at: Han enda hadde tilgode å se en hondatopp som røyk ved reg. reim havari...?

 

Han refererte også til per christian thaulow som sin gode venn i en sms, vil det si at han lyger eller er striden om klubbkassa ferdig?

 

 

 

 

Da har han ikke peiling på Honda motorer. Enda en god grunn til å styre unna den fjotten.

 

Honda sine motorer puster svært godt, dvs toppen er utformet mtp på opitmal airflow og med høy kompresjon så får man ut mye hk på små volum. Det betyr igjen at klaringer og toleranser blir små for slike motorer, derfor er det viktig å følge service som Honda anbefaler. Da er det ikke noe problem.

 

Her ser du bilder av et registerreim havari til en Honda B serie motor:

 

0e0b56f8.jpg

 

 

f2f4ca7f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk vi som er på jobben. Og vi har også lite tro på dette. Men tenkte at her kan vi tjene noen raske penger på en enkel jobb. Bilen er sarv å jobbe med og Nippon viser ikke tegn til penger.

 

Han ville hente bilen og vi skrev tilbake at her ble ingen bil hentet uten penger.

 

Deretter har vi ikke hørt noe fra fyren.

 

Nå har vi hatt en bil stående og okkupere en garasje i over en måned.

For vi gidder ikke løfte en fastnøkkel uten at vi får penger. Men vi lurer på om vi skal levere bilen tilbake til Corollapower, selv om Nippon skylder oss penger.

 

Selv om da kan vi egentlig vinke farvel til pengene.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der så ikke bra ut nei! Gå til forbruker rådet, eller tv2 hjelper deg...de ville jo ha mange saker å jobbe med nå, siden de nye episodene kom til sen sommeren/høsten.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, han er jo pliktig til å betale uansett vel?

 

Og spørs jo om dere i det hele tatt får gang på skiten så den kanskje ser ut inni som vist ovenfor

jeg hadde klikket mentalt hadde det skjedd med meg..Skulle ringt allt av forbruker råd osv. og prøvd å fått til noe! de skryter på sidene demmes at de har 6mnd bruktbil garanti, så kunden skal bli fornøyd eller noe, mener jeg og ha lest. som siste utvei, så hadde jeg oppsøkt personen selv, hvis ikke noe annet hjelper... Har du noe bilde av bilen?legg det inn så vi får se :)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår