Gå til innhold

Nippon.no - tråd #2 - garantisak, røket registerreim motorhavari.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har han ikke peiling på Honda motorer. Enda en god grunn til å styre unna den fjotten.

 

Honda sine motorer puster svært godt, dvs toppen er utformet mtp på opitmal airflow og med høy kompresjon så får man ut mye hk på små volum. Det betyr igjen at klaringer og toleranser blir små for slike motorer, derfor er det viktig å følge service som Honda anbefaler. Da er det ikke noe problem.

 

Her ser du bilder av et registerreim havari til en Honda B serie motor:

 

0e0b56f8.jpg

 

 

f2f4ca7f.jpg

Hvis det der er resultatet av et registerremhavari, så skal aldri jeg ha Honda, det er helt sikkert.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det der er resultatet av et registerremhavari, så skal aldri jeg ha Honda, det er helt sikkert.

 

Jeg har hatt et registerremhavari på in Honda. Det så IKKE sånn ut.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe at du får ordnet opp i dette.

Eller det er han som skal ordne opp i det.

 

Er gangske sikker på at han leser det vi skriver her ;)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Christian Thaulow er en alle tiders mann. Har aldri opplevd bedre service noen gang. Kommer til å bruke han når jeg skal bytte ut plastikkrakketen min :D

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han ikke peiling på Honda motorer.

 

og det har du?!

 

jeg har bare (personlig altså) vært borti to tilfeller hvor reima har røke på honda motorer, men e begge tilfellene gikk det veldig bra med motoren. på den ene tok jeg faktisk av toppen og overhalte den bare for og være sikkert, men det viste seg at den ikke var skade i det hele tatt...

 

hvor mange ganger har du byttet reg reim på honda motorer, hvor reima var røket?

 

beklager om jeg stiller meg tvilsom til dette utsagnet, du er jo tross alt ingeniør. men jeg får det ikke til og stemme med verken min terori elle praksis.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår