Gå til innhold

Litt japsedrifting

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Silverboy

 

i fjor var det jo "førstemann rundt banen uansett hvor" type kjøring, gikk jo over stokk og stein... men det gikk svæææært lite breit da også...

hvor mange japser er med i breisladden på rudskogen?? :rolleyes:

 

sant det.. Det er jo ikke så mange. Det er ikke lett å hevde seg med 100-200hk mindre enn gutta i cossiene da. ;)

ellers så går ryktene om at enkelte SX'er er observert bredt på banetreff rundtom. :D

For min del gidder jeg ikke breisladden på rudskogen, skal til Karlskoga på Japmeet istedet.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nismo

 

Nissan Silvia(200SX). Skal ikke si det er Nissan som har kappet av taket da:rolleyes: Ser du godt etter er det en 200SX pickup der og:op

 

Den har Sentra rompa hvertfall.

Ser ut som en hjemmebygd nissan med s13 front og sentra rompa eller.no :)

 

Silverboy: alt for få...

 

Eirikoo: et godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

 

nå ligger jo driftingbilene stort sett på mellom 250-350 hk da.. så tviler på at det er DER problemet ligger ;) ;)

 

Japsemøte karlskoga?? når?

 

nei, det er forsåvidt sant. Det er setupen av bakstillingen for minimalt med grep. Der er jo cossiene ferdig fra fabrikken. :D

 

Det er den 12. juli på Gjelleråsenbanen. Blir nok MYE japsebiler. http://www.japmeet.nu

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar
Originally posted by SeVen

Helt rått spør du meg !!!

 

Hvorfor er det aldri noen slike arrangemanger i norge ???

Finnes det slike kjørere rundt om i norge som har like bra

presisjon og erfaring ??

 

Neppe spør du meg!

 

Klart det gjør, men hva er poenget? Det går jo ikke akkurat fort. I Japan er det litt flere mennesker, og tydeligvis slappere regler, dermed kan man lage egne klasser for slikt. I Norge er det vanskelig å få til, men det hadde vært gøy. Det å sladde med bil er mye enklere enn å kjøre fort, så lenge bilen er satt opp for det. Disse bilene går jo nesten ikke an å kjøre uten at det slipper bak, og da er det bare å ligge og styre på gassen. Sier ikke at det er direkte enkelt selvsagt, men at det er mange her i landet som hadde fikset det bra er jeg ikke i tvil om. Jeg kjenner hvertfall en håndfull som har enda bedre presisjon enn disse gutta, om enn mindre trening på akkurat dette. Hadde vært gøy om gatebil fikk til drifting konkurranse på gokartbanen eller noe etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drifting er en kunstform..

 

og nei det er så innøvd i kulturen der borte (japan) at jeg tror ikke noen normenn vil "bli like gode" om de bare øver litt..

 

og ja de har spesielt oppett på bilene men nei

bilene slenger ikke av seg selv og det krever mye kontroll

å få pene sekvensielle drifts

 

all kudos til japsene..

og ja de drifter like bra med porshe og bmw

men seff er det lettere for å dem (og billigere) å bruke japser

 

:D

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar
Originally posted by Pudding

og nei det er så innøvd i kulturen der borte (japan) at jeg tror ikke noen normenn vil "bli like gode" om de bare øver litt..

 

Tull og tøys! Det de gutta gjør er overhodet ikke sååå imponerende. Ja de har litt peil på det de driver med, men å sladde er overhodet ikke vanskelig. Samtlige racerførere med litt trening drifter med milimeterpresisjon og slicks i lang høyere hastigheter en dette. Den eneste grunnen til at du ikke ser drifting på norske racerbaner er at det ikke går fort. Og hva med rally? Gutta med Ascona kjører jo med sladd og kontra i flere mil, og de vet jo faen ikke hvor veien går engang. Nei, den japsedriftinga er ikke noe å skryte av. De ratter, jukker på gassen og napper i brekket hele tiden slik at sladdene deres blir juks å fanteri. Den dagen jeg ser en som klarer å styre bilen pent på gassen er jeg imponert, men så lenge det er armer og bein i alle retninger er det amatørmessig... For å si det slik, dersom Japser hadde vært så jævlig flinke til å kjøre bil, hvorfor er det da aldri noen av dem som klarer å komme noen vei innen motorsport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det ikke går fort blir feil. På denne filmen var det jo bare show, var jo ikke en skikkelig bane engang.

Men på skikkelige dorifto konkuranser på bane, med dueller går det virkelig unna.

Det er ikke optimalt, og det går ikke fortest, men det går faen meg fort! Og ingen norsk racerbil sjåfør hadde klart å følge en proff japansk drifter rundt en bane i samme stil. Ikke uten trening hvertfall.

 

Det er forskjell på å sladde og drifte. Sladde kan sikkert de fleste nordmenn og, men jeg har enda ikke sett en nordmann stille opp bilen sin før svingen og drifte gjennom og ut.

Har faktisk aldri sett en rallybil gjøre det på asfalt heller.

 

Som Pudding sier er det en del av japansk bil-kultur... De sladder opp ned fjellene i de japanske fjellområdene fra de er unge, og de siste 10 årene har det jo blitt en sport i forskjellige former.

Hvis japanske driftere er oppskrytt, hvorfor drar de verden rundt å shower i land der dorifto begynner å bli populært?

 

Så selv om en potent bilracer mener det motsatte :D så trur jeg ikke noen norsk kar skulle fikse det like bra før jeg får se det ;)

Kontakt Autofil, få Rustad til å drifte for oss, han skal jo passe profilen, og breisladd mestrer han jo...

 

Originally posted by NissanPrimera

Den er ikke hjemmmemekka, det er sånn nissan lagde silvia caben fra fabrikken (bortsett fra frontfangeren) Har sett en svart en flere ganger på e6 v Alnabru, og i nærheten av Røa!

 

Det er ikke en 200SX S13 cab det på filmen, det er en Sil'eighty (silvia s13). Finnes bare med høyreratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Det er ikke en 200SX S13 cab det på filmen, det er en Sil'eighty (silvia s13). Finnes bare med høyreratt.

 

Den jeg har sett var det i hvertfall venstre ratt på og var helt lik rompe og front på den!! Har sett den utenfor jobben også (jobber på nissan), dessuten skrev jeg ikke at det var en 200sx men en silvia......

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår