Morty740 Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Bare en sak jeg lurer på... Bila mi lader 0.6 i 2. gir, men i 3.gir går den opp til 0.7 først og så etter 2-3 sek spooler den opp til 0.9? hva er grunnen til dette? har det noe med motstand å gjøre? Muli å jevne det ut? Grunnen til at jeg lurer på dette er for jeg vil ha mere juice på 2a men tørs ikke skru opp mer for er redd for tenningsbank og havari i 3a da! Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hehe, mange som har slitt med det problemet der. jeg har slitt med det selv, men har funnet feilen, dog jeg kjører en 13C-turbo da..."litt" mindere enn din 16t ;) Problemet er at i 2 gir har ikke motoren like stor motstand som i 3 gir, altså, får du mer eksos gjennom turbinen i 3 giret pga belastningen. Men, skal ikke WG-aktuatoren ordne dette? Jo, det skal den, den skal sørge for at trykket går til der du setter den , og holder seg der, nesten uansett belastning. Problemet mitt er hvertfal at aktuator-fjæra på wg-klokka er rett og slett ALT for slapp, så med en gang jeg drar på, så er fjæra så svak at aktuatoren åpner wastegateen! Slet no så sinnsykt, fikk ikke ladetrykk over 0,1bar. La under 3 feite skiver på aktuator-braketten, og wolla, fikk samme symptomer som du har nå, bare jeg lada 1,2bar på 3 giret... 0,8 på 2 giret. Dette skjer fordi jeg ødela vandringen på aktuatoren.. den får ikke åpnet seg mer enn kanskje 3mm, så den opprettholder meste av eksos-strømmen gjennom turbinen, og da får du disse "trykk" etter belastning-symptomerne. Løsningen min ble å bestille seg ny WG-aktuator, får den til uka. Om dette er akkurat løsningen på det problemet du har vet jeg jo ikke da, men ligner veldig mye på mitt :) mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 prøv å bytt wastegateklokke...kjører du orginalråder i 740n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 evt går det jo å forlenge staget litt på klokka (skru ut et par runder) og hekte innpå ei fjær fra en campingstol eller no. da får wg-arma den vandringa den skal ha, og fjæra passer på at du ikke får for lavt trykk. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Bare en sak jeg lurer på...Bila mi lader 0.6 i 2. gir, men i 3.gir går den opp til 0.7 først og så etter 2-3 sek spooler den opp til 0.9? hva er grunnen til dette? har det noe med motstand å gjøre? Muli å jevne det ut? Grunnen til at jeg lurer på dette er for jeg vil ha mere juice på 2a men tørs ikke skru opp mer for er redd for tenningsbank og havari i 3a da! Fres opp wastegaten din. Wastegaten klarer ikke å kvitte seg med nok eksos sånn som den er nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty740 Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Takker ja.. kjører orginalråder ja. Men motoren er en 92FT med ET-sprut da. så d går nok bra med bunnen.. Nå vet jeg ihvertfall hva det er. Trua på stør turbo ja.. t-4 tror det heter til 5000 lapper elns! Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Hadde samme problemet.. men d ble borte når jeg skifta til effektanlegg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Takker ja.. kjører orginalråder ja. Men motoren er en 92FT med ET-sprut da. så d går nok bra med bunnen.. Nå vet jeg ihvertfall hva det er. Trua på stør turbo ja.. t-4 tror det heter til 5000 lapper elns! Vi får ta en prat om trim av bilen din da vettu;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Takker ja.. kjører orginalråder ja. Men motoren er en 92FT med ET-sprut da. så d går nok bra med bunnen.. Nå vet jeg ihvertfall hva det er. Trua på stør turbo ja.. t-4 tror det heter til 5000 lapper elns! 5000 lapper!? gullforjylt tuba du skal ha deg eller noe da? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty740 Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 5000 lapper!? gullforjylt tuba du skal ha deg eller noe da? hehe Dyrt? s90r: masa lenge om derre trimmen din.. Når blir det action? Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 vil tro at når du skriver 5000 lapper, så mener han at lapper betyr tusenlapper.. så da blir det 5000 tusenlapper.. da blir det litt dyrt.. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.