Gå til innhold

Volvo 264 - en spesiell utgave

Ranger emnet

Pana

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en fjærn slektning som har en volvo 264 stående på en låve. Det spesielle med denne bilen er at den har registreringsnr H 2 som er som mange sikkert vet kongens registreringsnr. Den ble brukt av Kong harald når den var ny og har ALT utstyr som var mulig å skaffe på den bilen. Har stått under bilpresenning i snart 15 år og har gått 30 000 etter hva jeg hørte.

Husker at jeg så bilen når jeg var liten, og da så den helt strøken ut.

Tror nesten jeg må megle meg til å kjøpe denne selv om at den ikke har vært igang på over 15 år :) Heldigvis har han ikke noe peiling på hva den er verdt da...

Hva er noe slikt verdt egentlig?

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aldri hørt om "H 2". Derimot har det vært lave nr med A på mange "kongebiler". Uansett ville jeg tvile på om det går an å få en slik bil registrert på nytt med et slikt nr...?

Harald var vel forresten "bare" kronprins den gangen han hadde en 264... Er det kanskje en 264TE (lang)? Uansett noe å ta vare på!

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A 2 eller H 2, kan hende jeg tok feil der, men den hadde hvertfall et slikt registreringsnr :)

skal se om jeg får tatt noen bilder nå i helga. Er usikker på om jeg kommer meg inn i låven den står i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om "H 2". Derimot har det vært lave nr med A på mange "kongebiler". Uansett ville jeg tvile på om det går an å få en slik bil registrert på nytt med et slikt nr...?

Harald var vel forresten "bare" kronprins den gangen han hadde en 264... Er det kanskje en 264TE (lang)? Uansett noe å ta vare på!

sonja har å hat en 264, den ble vraket av en kar her for mange år siden.. en kopis har el vindu som satt i den å eg hadde felgane....

DSC06197.JPG?dc=4675535986807824585

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg får hele veien morsom informasjon om 780'en..

ps. husk å bytte olje før du prøver å starte motoren!!

fyll på SKIKKELIG olje, av rett viskositet..

DET ER VELDIG VIKTIG!! Oljen din har nok KOAGULERT!

dvs. den "skiller seg" og mister sådan smøreeffekten.

v6'en (prv6) er VELDIG sensitiv for olje.. Kjøp volvo original oljefilter og helsyntetisk olje av riktig viskositet. Hør gjerne med volvo ang. tips.

Lykke til med å skaffe deg bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips.

Skal se om jeg får tatt noen bilder i helga. Må se om jeg greier å få overtalt han gamle slektningen som eier bilen om jeg kan få kjøpe den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider