Gå til innhold

Volvo 264 - en spesiell utgave

Ranger emnet

Pana

Anbefalte innlegg

hehe kjenner selv til v6møkk motoren.. har en 765 der motoren står på en pall utfor. Eneste den duger til er måsereirkasse. Bare åpne topplokket så bygger de reir nedi der...

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe kjenner selv til v6møkk motoren.. har en 765 der motoren står på en pall utfor. Eneste den duger til er måsereirkasse. Bare åpne topplokket så bygger de reir nedi der...

evt bruke blokka som blomsterpotte i hagen, det er stiligt

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt bruke blokka som blomsterpotte i hagen, det er stiligt

tviler på at den duger til det engang.. Tror det blir fortøyning :)

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 serien med rødmotor og M47 kasse da? Er det også bare noe skvip?

Glenn

Motoren er forsåvidt grei, men chassiet syns jeg ikke er bra nok.. virker ikke som det er skikkelig volvo. Blant annet tynne karosseri-plater. Virker ikke som en skikkelig volvo, kan ikke sammenliknes med gode gamle 200-serien, eller 700-serien syns jeg...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg. 260 er ikke 260 uten 6er motor.

Skal alle bytte til 4er blir det jo bare en 240. Liker du ikke 6eren, flott, du har stort utvalg i 2førr!

Ikke ødelegg fler 260er uten grunn.

Her i familien har det vært mye volvo, men ingen av dem er like startvillige og stabile som v6eren. det er bra rykte til nesten 30 år gammal å være.

Maskinene har fått mye negativt over seg, og det stemmer kanskje i mange tilfeller. Men på 70tallet var motoren meget moderne og avansert sammenliknet med andre motorer, som feks B2X motorene. Det tar tid å utvikle en feilfri motor.

B280 motoren er et eksempel på at motoren har blitt kraftig forbedret.

Syntes det bare blir så barnslig å kaste seg over alle prv motorene bare fordi dere har lest så utrolig mye om dem, men faktum er at svært få har vært borti dem.

-Blir ikke det samme å skru på som den gode gamle volvo-motoren syns jeg. Hadde jeg hatt en 260/760 hadde jeg bytta til 3Liter rekker 6'ern fra 960. V6'ern har kjede, ikke reim.. huff. Hælvette er laus når den ryker og ventilras :(

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Blir ikke det samme å skru på som den gode gamle volvo-motoren syns jeg. Hadde jeg hatt en 260/760 hadde jeg bytta til 3Liter rekker 6'ern fra 960. V6'ern har kjede, ikke reim.. huff. Hælvette er laus når den ryker og ventilras :(

kjededrift varer omtrendt evig.

Mercedes har nesten alltid brukt dette og de motorene går og går.

Men er en del lettere å skru på en rød motor, det er jeg helt enig i.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...