Gå til innhold

konventering til turbo

Ranger emnet


Nifty

Anbefalte innlegg

Du må iallefall ha en turbo, intercooler, slange-kit og evt. en dumpventil. :)

 

Resten er jeg litt uklar på, skal følge med på denne jeg... :D

 

Vurderer å turbokonvertere min Mercedes. :) Skal skaffe en donorbil med motor som jeg kan trimme mens min egen bil kan kjøre som vanlig og glede seg til ny motor... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ok'n skriv så finn du info rundtom på forumet. I allefall på Vectra forumet.

Motoren din er ein C18NE eller X18NE der den første bokstaven etter tala står for kompresjonen. N seie (ca, husker ikkje heilt nøyaktigt) 1:8

Altså ein lav kompresjon. Derfor treng ikkje du å dekompremere den for at den skal tøle turbo.

Har lest at C20NE tåler 180 hk noke ein C20NE GSi får ved 0,4 bars overtrykk.

Eg går ut fra at C18NE toler samme trykket.

 

Du fer kjøpt turbokit til ca 13000 kr. Du må muligens ha større dyser i tillegg til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha turbo-grenrør, turbo, div rør og slange koblinger, wastegate (vist det ikkje er integrert på turboen) noen vacumslanger og noen eksosdeler for å sette eksos anlegget på turboen, intercooler++

 

eg vett om ein som hadde over 200hk på ein C20NE han bare skifta til tykkere toppakning og da kjørte han på 0.8bar ladetrykk...

 

http://www.jma.no har jæ... peiling på opel snakk med di om du skal ha deler eller tips... det de folka ikkje veit om opel er ikkje verdt å vite...

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ok'n skriv så finn du info rundtom på forumet. I allefall på Vectra forumet.

Motoren din er ein C18NE eller X18NE der den første bokstaven etter tala står for kompresjonen. N seie (ca, husker ikkje heilt nøyaktigt) 1:8

Altså ein lav kompresjon. Derfor treng ikkje du å dekompremere den for at den skal tøle turbo.

Har lest at C20NE tåler 180 hk noke ein C20NE GSi får ved 0,4 bars overtrykk.

Eg går ut fra at C18NE toler samme trykket.

 

Du fer kjøpt turbokit til ca 13000 kr. Du må muligens ha større dyser i tillegg til dette.

Nå er det vel 18E på 115 hk som sitter i Kadett GSi 1.8. C18NE har bare 100 hk. Jeg vet Opel begynte med kat. i slutten av 1988, men har aldri hørt om at Kadett GSI har kommet med C18NE.

X18NE? Har hørt om X18E1, X18XE og X18XE1, men ingen av disse kom dog i Kadett...

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det ikke være en ide å sjekke ut en annen motor først?

er ikke noen Opel expert, men går det ikke å få ned en Calibra turbomotor i disse bilene?

Det er heller ikke sikkert dette behøver å bli så mye mer kostbart enn å konvertere den gamle motoren, desuten burde holdbarheten bli langt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren din er ein C18NE eller X18NE der den første bokstaven etter tala står for kompresjonen. N seie (ca, husker ikkje heilt nøyaktigt) 1:8

Altså ein lav kompresjon. Derfor treng ikkje du å dekompremere den for at den skal tøle turbo.

QUOTE]

 

Er det seriøst? kompresjon på 8:1 på en sugemotor????

C18NE har dessuten 8,9:1 i komp. N er Opelmotor med lav.komp..

Kan fremdeles ikke tenke meg at C18NE kom i Kadett GSI da...

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ej bæsja på leggen. Har i ettertid funne ut at 2,0 GSi heiter C20SEH og har da ikkje samme kompresjon som C20NE, ergo har 1,8 GSi ikkje samme kompresjon som C18NE.

Men Kadett GSi 2.0 8v fra slutten av 88- har c20ne (115 hk) pga katalysatorkrav :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår