primera_92 Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hei har nettop kjøpt meg nye 17" med 215/40 dekk. men det rister som faen i bilen når jeg kjører over 120. de er kliss nye og nettop avbalansert. kan det være noe annet?? når jeg samtidig lager en topic så er det noe annet jeg lurer på også: bilen min lager en irriterende klunke lyd når jeg kjører humplete veier, er dette støtdemperne eller kan det bare være noen foringer? ventuelt det staget som sitter foran? takker for alle svar:) mvh Jon-Axel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Trenger felgene senterringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 bilen min lager en irriterende klunke lyd når jeg kjører humplete veier, er dette støtdemperne eller kan det bare være noen foringer? ventuelt det staget som sitter foran? Den lyden kan være alt fra bærearm-foringer, linkearmstag, indre stabstag-foringer til støtdempere og knekt fjær. Jeg hadde den lyden på min bil å byttet alt dette samt et endelett, og nå er den lyden heldigvis borte. Det beste er å få bilen opp på bukk, hos NAF feks og sjekket av fagmann Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 urk.. har samme problemet med den humpete veien.. kjipt asså:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unge_Lafton Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hører du om det er forante eller bakante lyden kommer fra a ? Siter 00 Volvo V70 2.4T---Finbilen 07 Toyota Hiace D4D 4¤4 Lang type---Firmabil 82 Ford Transit 3,0 v6 Med Tvillinghjul---Festbil/Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Trenger felgene senterringer? Det gjør de nok, spørsmålet er jo om han har satt de på, hehe... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Det er neppe senterringer som er problemet mitt allefall.. Lydene kommer bakifra.. høres ut som fra høyre side... Men rett på undersiden like ved bakdekket, er det en metallstang som ser ut til å ha blitt brukt til jekkfeste... Denne er nå skjev.. mulig det har noe med skranglinga å gjøre... Metallstang var kanskje ikke en veldig proff definisjon:P Skal se om jeg får ett bilde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 hatch: ristinga til trådstarter kan skyldes mangel på senterringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 ristingen kan også skyldes feil spissing, eller feil vinker på hjulene. eller ødelagte dempere foran.. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 erik braseth: Ikke i mitt tilfelle, som jeg tydelig skrev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primera_92 Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 senterringer satte de på når jeg kjøpte felgene nye. er ikke sikker på hva det er, får stikke opp til de å høre. men når det gjelder mitt andre problem så lurer jeg på hvor mye det kom på det du byttet foran viceguy? tror det er forfra lyden kommer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 men når det gjelder mitt andre problem så lurer jeg på hvor mye det kom på det du byttet foran viceguy? tror det er forfra lyden kommer.... Nå byttet ikke jeg annet enn bærearmene selv, de kjøpte jeg hos krogslund.no, ca 1200 for begge med frakt.. Dempere, fjører, og leinkearm-stag ble handlet hos Veng i Halden... mener jeg betalte ca 2500 for alt (med jobbens rabatter) . Dette ble byttet hos Ford i sarpborg for 2 lapper. Etter EU kontrollen måtte jeg også bytte indre stabstag-foringer og venstre Endeledd. Dette tok Ford her i Moss seg av, måtte da også ha hjulstillings kontrol. Betalte 2 lapper pluss deler. Så da er bilen EU godkjent. Det var ingen billig fornøyelse med andre ord, det er derfor jeg sier få bilen på en bokk å la en fagmann sjekke forstillinga di, la han også ta en prøvetur på vei med brostein eller grusvei med vaskebrett. Da hører man lydene godt... lykke til :) Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg