LanesRazor Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hei... skal lakkere bilen min men jeg har ikke så god råd og ingen lakksprøyte... hvis jeg skal bruke spray, så har jeg blitt fortalt at det blir å renne, men ingen har sagt noe om benga, enda... har dere noen tips om dette... kort sagt... benga, rulle elr pensel Spray lakk? Siter Volvo S70 98' Subaru L1800i 89' 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Spraylakk trenger ikke å renne, det renner bare hvis du pøser på med lakk. Holdbarheten er jo ikke all verdens på noen av de to nevnte lakktyper. Har selv lakkert et bagasjerom med sprøyte og bengalakk, ble helt fint. Har også sett bil som ble lakkert med bangalakk og rulle (tror det var skumgummirulle) Den var også fin. Det er to viktige ting med bengalakk, bør være varmt så den tørker fort. Prøv så langt du kan å unngå støv i lufta.. Setter seg i all lakk med en gang.. Kan unngå det værste ved å male på en vindstille dag, og ved å vanne garasjegulv hvis det er støvete. Kan også lønne seg noen ganger å tynne bengalakken litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Hadde en 244 en gang i tiden, denne ble spraya med benga.. fargen var grell, men synes resultatet ble bra jeg :) Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LanesRazor Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Spraylakk trenger ikke å renne, det renner bare hvis du pøser på med lakk.Holdbarheten er jo ikke all verdens på noen av de to nevnte lakktyper. Har selv lakkert et bagasjerom med sprøyte og bengalakk, ble helt fint. Har også sett bil som ble lakkert med bangalakk og rulle (tror det var skumgummirulle) Den var også fin. Det er to viktige ting med bengalakk, bør være varmt så den tørker fort. Prøv så langt du kan å unngå støv i lufta.. Setter seg i all lakk med en gang.. Kan unngå det værste ved å male på en vindstille dag, og ved å vanne garasjegulv hvis det er støvete. Kan også lønne seg noen ganger å tynne bengalakken litt.. Takk for hjelpa... men hva skal jeg bruke til å tynne ut lakken med? jeg har ikke spesielt god råd som sagt...??? Siter Volvo S70 98' Subaru L1800i 89' 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 jeg brykte ACETON som tynner, og ble veldig fornøyd med mitt resultat! ca 1/4 forhold sprøytelakkert benga Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Jeg har sprøyta endel biler i Bengalakk, det funker veldig bra og blir blankt. Om grunnarbeidet er bra så sitter den på lenge, men den mattes fortere enn vanlig billakk. Jeg brukte å tynne den 3:1 med Aceton. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Jeg har sprøyta endel biler i Bengalakk, det funker veldig bra og blir blankt. Om grunnarbeidet er bra så sitter den på lenge, men den mattes fortere enn vanlig billakk. Jeg brukte å tynne den 3:1 med Aceton. det finnes også noe som heter benga(quick) herder. da blir den blankere enda lenger.. Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Stemmer, har brukt det engang og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg