Gå til innhold

Spray elr benga?

Ranger emnet

LanesRazor

Anbefalte innlegg

hei... skal lakkere bilen min men jeg har ikke så god råd og ingen lakksprøyte... hvis jeg skal bruke spray, så har jeg blitt fortalt at det blir å renne, men ingen har sagt noe om benga, enda... har dere noen tips om dette... kort sagt... benga, rulle elr pensel

Spray lakk?

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraylakk trenger ikke å renne, det renner bare hvis du pøser på med lakk.

Holdbarheten er jo ikke all verdens på noen av de to nevnte lakktyper.

Har selv lakkert et bagasjerom med sprøyte og bengalakk, ble helt fint.

Har også sett bil som ble lakkert med bangalakk og rulle (tror det var skumgummirulle) Den var også fin. Det er to viktige ting med bengalakk, bør være varmt så den tørker fort. Prøv så langt du kan å unngå støv i lufta.. Setter seg i all lakk med en gang..

Kan unngå det værste ved å male på en vindstille dag, og ved å vanne garasjegulv hvis det er støvete.

Kan også lønne seg noen ganger å tynne bengalakken litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraylakk trenger ikke å renne, det renner bare hvis du pøser på med lakk.

Holdbarheten er jo ikke all verdens på noen av de to nevnte lakktyper.

Har selv lakkert et bagasjerom med sprøyte og bengalakk, ble helt fint.

Har også sett bil som ble lakkert med bangalakk og rulle (tror det var skumgummirulle) Den var også fin. Det er to viktige ting med bengalakk, bør være varmt så den tørker fort. Prøv så langt du kan å unngå støv i lufta.. Setter seg i all lakk med en gang..

Kan unngå det værste ved å male på en vindstille dag, og ved å vanne garasjegulv hvis det er støvete.

Kan også lønne seg noen ganger å tynne bengalakken litt..

Takk for hjelpa... men hva skal jeg bruke til å tynne ut lakken med? jeg har ikke spesielt god råd som sagt...???

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sprøyta endel biler i Bengalakk, det funker veldig bra og blir blankt. Om grunnarbeidet er bra så sitter den på lenge, men den mattes fortere enn vanlig billakk.

Jeg brukte å tynne den 3:1 med Aceton.

det finnes også noe som heter benga(quick) herder. da blir den blankere enda lenger..

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider