Gå til innhold

NÅ har det virkelig skjedd!! bakaksling? diff?

Ranger emnet

infested

Anbefalte innlegg

faen assa.. den 16 mai så skjedde det noe dramatiskt med bilen min...

etter å ha tatt noen piruetter å når jeg skulle ut på veien igjen så dunka det noe voldsomt i bakakslinga og girkassa.. vi trudde sperra hadde gått fordi den er sveisa.. men det virker som om hele diffen er løs fra festet sitt.. og mellomakselen er løs også.. når jeg kjører så hopper caliperene opp og ned.. hva kan være feil?... takker for svar

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen assa.. den 16 mai så skjedde det noe dramatiskt med bilen min...

etter å ha tatt noen piruetter å når jeg skulle ut på veien igjen så dunka det noe voldsomt i bakakslinga og girkassa.. vi trudde sperra hadde gått fordi den er sveisa.. men det virker som om hele diffen er løs fra festet sitt.. og mellomakselen er løs også.. når jeg kjører så hopper caliperene opp og ned.. hva kan være feil?... takker for svar

Du mener hele bakakslingen er løs.. ikke bare diffen? ;)

Må nok bare krype til korset, legge seg under bilen; se, kjenne og føle hva som er røket eller løsna... :)

et skikkelig tips ville vært å sjekke innfestingene på oversiden av kardangklokka..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første du må gjøre er å jekke opp bilen og se etter hva som faktisk har skjedd.

Vi kan spekulere på forumet i timesvis uten å komme noen vei.

Finn fram jekken.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor og sitte å bekymre deg, så bruk heller tiden på å jekke opp ræwa på bilen, og sjekk fysisk HVA som har røket :) Mest sansynlig er det den store bolten rett over klokka som har røket, men ta deg god tid på dette... mellomakselen må kanskje byttes den og, pga all belastningen den har fått. Beregn 3-4 dager uten bil hvertfal :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" eehhh , du svigerfar , eg å datter di var nemli ute i helga å spant å herjet utforbi rimi'n , da det plutseli smalt voldsomt , så eg lurte på om eg kunne få stå hos dg og finne ut hva eg ødla..." hahaha

He He

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" eehhh , du svigerfar , eg å datter di var nemli ute i helga å spant å herjet utforbi rimi'n , da det plutseli smalt voldsomt , så eg lurte på om eg kunne få stå hos dg og finne ut hva eg ødla..." hahaha

hehe.. han gjør det samma som meg bare med amerikanere så tviler på att han bryr seg noe om det gitt ;P.. hehe

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du samme problem som jeg fiksa i stad, men den øvre bolten over kardangen, som sitter i ei eller annen foring der hadde dratt seg ut, stod helt skakt der.

Når jeg slapp clutchen så var det bare "DUNK" hele tida, når du er igang merkes det ikke veldig.

Jekka opp bilen, satt støttebukker på jekkfestene og jekka i kardangen, dermed fikk jeg inn bolten, og skrudd skikkelig til. er fin nå.

Og ja, ESAB sperre her og hehe.

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider