Gå til innhold

S4 Tennplugg. Defektsådan

Ranger emnet


ODD

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sånn kan ein plugg frå Audi S4 sjå ut etter litt moro på bane.

Ikkje rart at bilen tikka?

 

Er dette vanleg.Dette er den andre S4 eg veit om der dette skjer.

Det ser heldigvis ut til å ha gått bra for meg.

Men ein kompis av meg øydelagde motoren sin da det same hende for nokre månader sia.

Plugganne mine er berre 2-3 månader gamle.

 

Er det råd åklage til Møller/Bosch, åi det minste få ny plugg?

 

Flaks viss turbo og ventiler er ok!

post-795-1380485151837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN komme av for mye varme, eller rett og slett feil montering. Hvis du slipper pluggen nedi hullet så kan porselen delen få seg en sprekk. Derfor skal man alltid bruke pluggnøkkel med magnet og forsiktig føre pluggen ned i hullet.

 

Men kanjo sef være mange andre årsaker... Tror sjansene er små for at bosch eller møller gir deg noe garanti på den der..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en spm sånn på si.. Vil det ikke hjelpe å bruke en plugg med høyere varme motstand, eller er det bare jeg som tuller nå?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ODD: var det du som kjørte audi på eikås på søndag? der var det en audi 4-hjulstrekker som fikk kjørt seg godt, og etterpå tikket den som faen :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MaDDoG

bare en spm sånn på si.. Vil det ikke hjelpe å bruke en plugg med høyere varme motstand, eller er det bare jeg som tuller nå?

 

Ja no trur eg du tuller godt. ;)

Neida, men bilen blir stort sett brukt til småkjøring og finkjøring. Og da blir det lett fusking og nedsoting.

 

Skulle kansje hatt to sett, eit til gate, og eit til bane. :rolleyes:

Men da er det nok enklere åsenke temperaturen med større oljekjøler, betre eksos og intercooler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår