Gå til innhold

Hvilken varebil

Ranger emnet

gti_16v

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om den hører hjemme her, men finner ikke noe annet forum å legge den i farten.

Skal ha ny varebil etter å ha slitt ut ei Caravelle ved å kjøre over 350.000km på ca 8 år. Har bl.a. sett på Vito, men husker så at den har endel feil. Har dette rettet seg på senere modeller? Eller er det fortsatt slik?

Tips om andre gode og stabile varebiler? Allt fra Caddy-klassen og opp til Caravelle-klassen, men bør ha god plass til beina. Caddyen var litt kort der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den eneste hiacen jeg har sitti i må være den mest stusselige bilen jeg har sitti i. dørene er for eksempel helt flate og sikkert ikke 5cm tjukke engang. og setene var ikke særlig gode heller. kjørte fra drammen til oslo og var ganske støl i rævva etter det. men de kommer jo sikkert i flere utgaver med mer utstyr og diverse.. og at de har bakhjulsdrift er jo et pluss for noen :)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer du H1, så er eneste mulighet å velge med CRDI motoren.

Ikke sikker på om du får den i kun bakhjulstrekk?

Hold deg absolutt langt unna alle andre utgaver av den.

Hiace er driftsikker, men du verden så kjedelig.

Vito, no no.

Transporter T5, ok så sant du ikke skal trekke henger, eller laste tungt.

Må i så fall være 4motion.

Mitsubishi skulle komme med ny L300, har den kommet hit til lands enda?

Caddy tdi er småmorsom og billig, men fwd.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer du H1, så er eneste mulighet å velge med CRDI motoren.

Ikke sikker på om du får den i kun bakhjulstrekk?

Hold deg absolutt langt unna alle andre utgaver av den.

Hiace er driftsikker, men du verden så kjedelig.

Vito, no no.

Transporter T5, ok så sant du ikke skal trekke henger, eller laste tungt.

Må i så fall være 4motion.

Mitsubishi skulle komme med ny L300, har den kommet hit til lands enda?

Caddy tdi er småmorsom og billig, men fwd.

Den H1'en vi prøvde var 4wd, men husker ikke helt hva vi landet på på det tilbudet vi fikk, men mener det også var en 4wd. Men mener det var en CRDi.

Fra Volkswagen var som sagt både Caddy og Caravelle for trangt. Hadde gått bra nok om det bare var jeg som skulle kjøre, men det er det dessverre ikke.

Hva med SsangYong? Noen som har erfaring derfra? Denne virker litt spennende:

http://www.rexton.no/netspinner/db2-rodius/internet/html/docs/Rodius_hovedkatalog_WEB.pdf

Men vi får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den H1'en vi prøvde var 4wd, men husker ikke helt hva vi landet på på det tilbudet vi fikk, men mener det også var en 4wd. Men mener det var en CRDi.

Fra Volkswagen var som sagt både Caddy og Caravelle for trangt. Hadde gått bra nok om det bare var jeg som skulle kjøre, men det er det dessverre ikke.

Hva med SsangYong? Noen som har erfaring derfra? Denne virker litt spennende:

http://www.rexton.no/netspinner/db2-rodius/internet/html/docs/Rodius_hovedkatalog_WEB.pdf

Men vi får se hva som skjer :)

jeg ville ikke ha valgt SsangYong! Trur ikke det er veldig bra bil , etter det jeg har hørt, så trur det er så mange som kan SsanYong eller! Hvorfor ikke ford transit, tdci? 120hk chipper den til 150hk, men den går bra uten chip å den, så veier den nesten ingen ting, den kasse bilen! Den er sprek hvertfall

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der, i firmaet våres kjører de høyeste caddy/transporter, H1 var for trang.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider