Gå til innhold

Hvilken varebil

Ranger emnet

gti_16v

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Hiace i Februar, og har kjørt 30'' i den nå. Utrolig kjedelig bil, med lite komfor i grunn. Men utrolig driftssikker. Har kun fylt olje og diesel på min, og skal på 180k-service nå straks.

Personlig så setter jeg driftssikkerhet og driftskostnad høyt når det gjelder denne type bil/kjøring, og der tror jeg Hiacen er ganse unik.

D4D'en er ikke akkurat den rimeligste i drift, bruker gjevnt 0.9 nesten uansett kjøring. Bakhjulstrekkeren er håpløs på vinterføre, men sto fast bare to ganger i hele vinter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault Traffic er en god bil.. pappa kjøpte en 2003 mod i for ett år siden som var gått 50k.. betalte 110k.. god bil med sprek motor. har ikke kjørt mange kassebiler, men denne var god å kjøre. bråker lite, god komfort, krenger lite osv..

jeg sitter godt i den, og jeg er 195.. fattern er godt over 0,1 tonn og han sitter godt også...

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhh.. klompete er vel en perfekt beskrivelse av SsangYoung'en?

hiace går i alle fall til dovre faller.. og for min del er det ganske snart med min 93 mod:p rusta tar den, og ser ut til å ta den nyere modellen også.. caddy da får du personbil-følelse, det liker jeg da, men noen liker kansje å sitte litt høyt i helt flatrompa seter, hver sin smak, men for meg blir det i alle fall caddy, broren min på 195 kjører caddy uten å klage på plassen

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å prøvekjøre en Ssangyong Rodius! Rexton også! Meget gode å kjøre, og virker ikke som det er noen særlige feil på de.. Kan ikke skryte av att Rodiusen er så pen å se på, men bytter du ut felgene med noen som ikke er designet av en marsboer, så hjelper det mye! Svart Rodius med tonede ruter er faktisk ikke så ille. Jobber forresten på Ssangyongverksted.

Edit: Oi! Du har prøvekjørt ja, leste ikke helt nøye igjennom. Motor/drivverk er fra Mercedes forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider