Gå til innhold

bigass dodge ram, Stereo integrity, hifonics XX osv

Ranger emnet

grubbel

Anbefalte innlegg

ekke treig, jeg er nøye.. ok jeg er treg hører det til stadighet, men de fleste prosjektene pleier bli bra til slutt. hadde tenkt å selge bilen til våren, men er så utrolig fornøyd med den at jeg nok beholder den i allefall 1 år til. båten er ferdig "retta" og forsterket og er til lakkering, så kan slappe av der, skjermbredderne blir henta etterpå og jeg har enderlig løst endel tilhenger logistikk problemer + div stuff på jobb jeg har hatt hengende. ser ut som jeg dropper en dyr nybil nr2 og heller skaffer en <97 mod bil som baneleke (ingen avgift på trim)

er desverre sjelden hjemme, men fikk endelig montert opp plasmaen og koblet hele anlegget + htpc ferdig. har hatt plasma i gangen i 11mnd :o

sittet å lekt mye tanken på enda en colossus til og enda 2 subber, 1 inverted, 1 regular på hver side av bilen burde bli kult og økonomien skulle tilsi at det går.

videre vurderer jeg ombygging av dash for infelling av høytalere, vurderer også å bygge basskasse av midtsete... mye man kan gjøre, er jo så god plass.

over til ett teknisk spm, noen som vet hvordan man magnetisk skjermer en kasse? har allerede drept alle visa kortene mine når jeg løfta sub elementene :( jobber med data og har alltid laptop i bilen og ofte servere. så litt ugunstig å ha 60kg magneter rett ved.

til tommeliten, jeg hjelper en bekjent med tahoe med anleggstuff nu, du får se den når du er ferdig, så får jeg overtalt deg også til å bli stereo junkie. org stereo er btw veldig bra i bilen min synes jeg, er 6x9 forran og 6.5" bak, så mye "trøkk".

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder skjerming så er det første som faller meg inn, er å kle innsiden eller utsiden med en blyplate. Sånne er jo meget bøyelig.

Eller var det bare røngentegnstråler bly stoppet igjen...?

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nye bilder da? Må få se den du hjelper på. Kanskje jeg får noen ideer. Hadde en sub i min forrige som krasjet. Liker stereo se;)

Hvor kraftig er magnetene utenfor kassen da. Når du løftet de var vel de sikkert helt intil bukselommen el no? Men "better safe, then sorry"

Selge bilen allerede? Bygge videre er det som er tingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nye bilder da? Må få se den du hjelper på. Kanskje jeg får noen ideer. Hadde en sub i min forrige som krasjet. Liker stereo se;)

Hvor kraftig er magnetene utenfor kassen da. Når du løftet de var vel de sikkert helt intil bukselommen el no? Men "better safe, then sorry"

Selge bilen allerede? Bygge videre er det som er tingen ;)

var nok helt inntil lomma, men det er kraaaaftige saker.

beholder den som sagt, er så fornøyd at jeg plent må det ;)

kan avsløre at det kommer enda 2 subber (groupbuy) og enda 1 colossus over nyåret.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

var knall å kunne stå inne, så fikk gjort en hel del.

hum litt bilder fra forrige torsdag, kjekt med svært plan

DSC00461.sized.jpg

alt ute

DSC00462.sized.jpg

god plass uten noe inni.

DSC00463.sized.jpg

phono og rca er gjemt under teppe ved girbelg, men glemte fart, strøm og ryggesignal... og remote

DSC00464.sized.jpg

kutta 3 hakk i teppet og får kablene til navi, bluetooth, ipod osv opp under midtsetet

DSC00465.sized.jpg

3 par rca kabler, gps, antenne og en haug andre..

DSC00466.sized.jpg

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant kamera (igjen)

som dere ser går ikke pengene i møblene ;)

CIMG0488.sized.jpg

XX-colossus terminalene

CIMG0489.sized.jpg

XX-jupiter terminaler

CIMG0490.sized.jpg

toppen

CIMG0491.sized.jpg

woofer porr

CIMG0492.sized.jpg

vært på ikea og handla 2 slike svære fine hvite pledd, vaskelappen sier 100% polyester.. wee.

CIMG0494.sized.jpg

front kompsett, tenkte prøve det og se hvordan det høres ut, men vil tro jeg har lagt litt mye vekt på bass og littlite på front, men det er jo bare å fikse ved å bytte og teste litt.

CIMG0495.sized.jpg

CIMG0496.sized.jpg

vurderer også en slik ferdig pod så jeg kan ha flere elementer, org elementet i døra er 6x9 men bør få inn en 8" der også evnt sette 6.5" i pod. diskanten bør vel monteres i A stolpe over dash?

h044K30111-o.jpeg

x044K30111-f.jpeg

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider