codegen Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 finnes det chip til 760 GLE 87.mod? Mvh Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 finnes det chip til 760 GLE 87.mod? Mvh tvilsomt... utrolig liten gevinst med chip på sugemotorer, så ville lagt fra meg tanken med en gang :) Dessuten er ikke de v6'erne noe man setter trim på heller... dårlige greier =/ Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 okai.. ikke akuratt det beste nei:O men de wonnabe 160 hestene som er i v6`ern der er rimelig daffe :p så han ville ha litt mere effekt. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 På en 87-modell skal vel V6eren være en del bedre enn på tidligere modeller...? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 På en 87-modell skal vel V6eren være en del bedre enn på tidligere modeller...? et ganske rundt svar egentlig.... problemet med motorene er sylinderfòringer som løsner og topper som ryker, og var vel et tilbakevendene problem på alle v6'erne etter hva jeg har hørt hvertfal :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 et ganske rundt svar egentlig.... problemet med motorene er sylinderfòringer som løsner og topper som ryker, og var vel et tilbakevendene problem på alle v6'erne etter hva jeg har hørt hvertfal :) hovedproblemet er at oljekanalene tetter seg til, om man ikke bruker rett olje og skifter på lavt intervall. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Bare av ren nysgjerrighet.. Hva er rett olje til disse motorene? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 hovedproblemet er at oljekanalene tetter seg til, om man ikke bruker rett olje og skifter på lavt intervall. enda en svulst med disse motorene...:op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 er motorn i 1987 en b280f da? Tror det hadde vært meget kurant å chippe disse motorene så de ryker ennda fortere og forsvinner en etter en.blah Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Det skal være B280 (F??) fra og med 87-modellen - og etter hva jeg har forstått skal problemene fra B27/B28 i hovedsak være løst. Men om den tåler sammenligning med firerne når det gjelder slitestyrke, kan vel fortsatt være tvilsomt... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 hovedproblemet er at oljekanalene tetter seg til, om man ikke bruker rett olje og skifter på lavt intervall. samt kjølekanaler som korroderer og tetts til... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Sitter å leser på dette forumet at så mange er negativ til V6ere i Volvo.Har dere lest litt om disse motorene og kan ha bakgrunn for uttalelser ang denne? Er en del svakheter på første generasjons V6ere. Men...... I løpet av 1987 kom det en ny generasjon V6ere i Volvo, den er forbedret på en rekke punkter bla.smøring til kamaksler,andre topper,innsug,stål schims på sylinder foringene(ikke papp som før) og en rekke andre ting,sitter også Lh jetronic på de. Disse motorene leverer uten katalysator 170hk og bra dreimoment. Og man må også ta i betraktning at dette er en hel-aluminiums motor. Og blokka er brukt i en rekke andre biler , Renault alpina,Peugeot 605,Citroen Xm m.fl. da med forskjellige topper ol. Mvh Morten Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.