Gå til innhold

Nye Mazda MPS test på DIN SIDE

Ranger emnet


realace

Anbefalte innlegg

http://www.dinside.no/php/art.php?id=303436

 

Er det rett å sammenligne denne med Impreza og Evo? Håpløst spør du meg.. "racerbil" med skinnseter av alle ting blah

 

De kan vel teste en RR også med samme i den "klassen". Virker som det tror at siden den har nesten samme hk antall så er det laget for samme formål. Har sett seriøse tester og alle forstår ikke hva MPS er tenkt til å gjøre. Ikke er den rask, ikke er den sportslig, og ikke er den lukseriøs. Den passer vel best for de som alltid har hatt mazda og vil skryte på seg hester..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mer en "potent firmabil".. BIL mente jo dette, og britisk presse har sagt det lenge. Bare Mazdaen hadde kommet med full-time AWD og litt mindre utstyr burde Evo og Impreza passet seg.. Men den er en puddel i forhold nå..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er riktig sammenligning .. og er det mazda satser på ..

men merk at de ikke akkurat har samme erfaringen.. og må nøye seg med mer volum for mindre krefter..

 

ikke lenge til Corolla GT-4 nå .. det er en sammenligning dere ikke kan motsi

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ment å dekke litt forskjellige behov. Som sagt i testen er mazdaen mere komfortabel, høyere sikkerhet, samt et mere påkostet interiør.

 

Lancer har jo interiør likt 80-90 talls koreabiler i følge Din Side. Appelerer vel til de som ikke trenger vise seg fram med store vinger og annen japseplast.

 

Lancer er jo et leketøy for senpubertale tenåringer...som håper at de sekundære kjønnskarakterer skal bli mere framtredende.

 

Japans fremste posørbil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ment å dekke litt forskjellige behov. Som sagt i testen er mazdaen mere komfortabel, høyere sikkerhet, samt et mere påkostet interiør.

 

Lancer har jo interiør likt 80-90 talls koreabiler i følge Din Side. Appelerer vel til de som ikke trenger vise seg fram med store vinger og annen japseplast.

 

Lancer er jo et leketøy for senpubertale tenåringer...som håper at de sekundære kjønnskarakterer skal bli mere framtredende.

 

Japans fremste posørbil!!

 

Interiøret er laget for å betjene bilen i fremste rekke. Tekniske duppeditter blir vekt, vekt gir dårlig vegegenskaper. Alt er laget for å fremheve hva de ønsker føreren skal ha, ekte kjørefølelse.

 

Enkelt beskrevet så kan man si at hvis du drar med en kompisgjeng å kjører gokart. Hva snakker de om etterpå da? Hvor fort den gikk? nei, kjøre opplevelsen som gokart gir med direkte styring og følelsen du har mot underlaget. Der har det du det essentiale med Evo og Impreza, Kjørefølelsen hvor du kjenner underlaget og hva bilen gjør under deg.

 

Når Mazda prestere å selge disse med skinn så sier det seg selv hvor sportslig den er. I evo'n så er det recaro stoler med høye sidestøtter men uansett så måtte jeg ty til 4 punktseler siste sommer for at jeg faktisk ikke klarte å holde kroppen nede i setet under hard kjøring. Disse stolene er laget i semsket skinn.

 

Bare den detaljen viser at Mazda er noe helt annet. E6 traver med gode forbikjørings egenskaper. Den burde heller bli lagt i klasse med audi A4, Lexus o.s.v. De har motorer på lik linje men aldri hevdet at de hører hjemme på skogen

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er riktig sammenligning .. og er det mazda satser på ..

men merk at de ikke akkurat har samme erfaringen.. og må nøye seg med mer volum for mindre krefter..

 

ikke lenge til Corolla GT-4 nå .. det er en sammenligning dere ikke kan motsi

 

Så har MY06 2.5 liter da..

 

 

 

Er vel ment å dekke litt forskjellige behov. Som sagt i testen er mazdaen mere komfortabel, høyere sikkerhet, samt et mere påkostet interiør.

 

Lancer har jo interiør likt 80-90 talls koreabiler i følge Din Side. Appelerer vel til de som ikke trenger vise seg fram med store vinger og annen japseplast.

 

Lancer er jo et leketøy for senpubertale tenåringer...som håper at de sekundære kjønnskarakterer skal bli mere framtredende.

 

Japans fremste posørbil!!

 

Jeg vil ikke si Evo er Japans fremste posørbil. S14 derimot.. Evo er en evolusjon over 14 år, interiøret er veldig form etter funksjon, dvs. ett veldig førerorientert design, turteller akkurat der du vil ha den, stort speedometer, lettleste instrumenter, lettbetjente hendler (ikke små Audi-knapper).

 

Å sammenligne Evo og STi med MPS er en like god sammenligning som da Autofil sammenligned Evo og STi med RS4..

 

Samme med eksteriøret, bilen er designet kun for funksjon, ikke for form. Store luftinntak, IX har inntak som går rett til I'Cooler, panseret er kjøling, diffuser, samt Vortex Generator bak, en vinge som faktisk har en effekt (bare se på Audi TT, uten vinge drepte den folk), og mye annet funksjonelt, som er der for at du skal kunne kjøre fort..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kuleen helt Realace mente bare å trekke deg opp litt.. Skjønnner hva du sikter til og må si meg enig i det du skriver.

 

Er jo ikke særlig mange biler som er bygget med samme hensikt som Lancer og Impreza og sammenligningen var jo ikke direkte nettopp av denne grunn.

 

Når det er sagt så finnes det jo ikke særlig råere redskap enn de to nevnte biler og de er jo ikke akkurat laget med hensyn til komfort selv om den sikkert er helt ok.

 

Lancer EVO og Impreza WRX er jo egentlig begge leketøy, og det er derfor litt synd at det ikke er lov å leke seg med bil i Norge.

 

Noen egentlig forskjell på en gutt og en mann er det jo ikke, forskjellen ligger jo i prisen på lekene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kuleen helt Realace mente bare å trekke deg opp litt.. Skjønnner hva du sikter til og må si meg enig i det du skriver.

 

Er jo ikke særlig mange biler som er bygget med samme hensikt som Lancer og Impreza og sammenligningen var jo ikke direkte nettopp av denne grunn.

 

Når det er sagt så finnes det jo ikke særlig råere redskap enn de to nevnte biler og de er jo ikke akkurat laget med hensyn til komfort selv om den sikkert er helt ok.

 

Lancer EVO og Impreza WRX er jo egentlig begge leketøy, og det er derfor litt synd at det ikke er lov å leke seg med bil i Norge.

 

Noen egentlig forskjell på en gutt og en mann er det jo ikke, forskjellen ligger jo i prisen på lekene....

 

Lar meg ikke trekke opp, men liker en heftig diskusjon ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår