Gå til innhold

Volvo 740

Ranger emnet

virtual

Anbefalte innlegg

Legger ut noen bilder av gammelbilen min.. Hadde mange planer med den, men den måtte selges pga av at jeg ventet på en annen bil som jeg får hvert øyeblikk.. Så hvis noen kunne satt på en annen bakfanger, og noen skjørt.. Og kanskje senket den i samme slengen, så hadde det vært fint :)

Har allltid lurt på hvordan det hadde kommet til å se ut..

Untitled-12.jpg

740GLE.jpg

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, jeg gjorde et forsøk.. Men husk på, det er første gangen jeg gjør noe slik.. Dere som kan det, har sikkert spesielle enkle måter dere gjør det på..

Men jeg måtte først sette bilen inn i en egen layer, deretter sette felgene inni hver sin layer, så var det bare å senke.. Etter det måtte jeg bare bruke clone stamp på gresset for at å ikke ødelegge bakgrunnen.. Mye jobb.. Så hvis noen erfarne vil dele litt kunskaper, så hadde det vært kjekt :)

740laaav.jpg

Edit: Har cleanet den litt også, ser bedre ut :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måten jeg bruker er:

velg polygonal lasso tool. Så markerer du forsiktig fra midtre del av frontfangeren til midtre del av bakfangeren (OBS: husk å være veldig forsiktig ved hjulbuene, for å få en fin "klipp"!), for så å dra den i en rett strek fra bakfangeren og ut i kanten av bildet, gjerne ut av rammen, og gjør dette helt opp til toppen, bort til andre motsatt side, og ned til stedet du har begynt med frontfangeren (OBS: Husk å fortsatt holde deg "utenfor" rammen!), for så å dra en rett strek over til der du begynte. Så kopierer du background layeret og kan trykke ctrl+t og trykke på nedoverpila helt til du kommer til ønsket høyde. Kan også hende du må "tilte" bilen litt bak eller foran, dette gjøres med distort. Du kan også stille den i lengderetning ved å bruke venstre eller høyrepil for å få det mer realistisk:)

Ble veldig langt, og dårlig forklart, men håper det hjalp!:)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider