Gå til innhold

Golf I Cab 83 modell, sommerbilen er ute! (men går ikke :p)

Ranger emnet

empatiy

Anbefalte innlegg

Hey,

Kom over en fin ener i cab versjon :)

Denne kunne jeg bare ikke la gå ifra meg for usle 5 lapper..

Bilen er 89% rustfri. Litt bak på bag. lokket og bittelitt rundt om bilen, ikke no farlig.. Men i motorrommet trengs det litt rustsveising. Med bilen fulgte det med et par greie felger med noe utslitte dekk.. Men får håpe det holder ut sesongen.

I skrivende stund starter ikke bilen, starta og gikk halvveis når jeg henta den men måtte slepes etter en stund. Motor og drivverk virker suverent, så her mistenker jeg at det er noe elektrisk som skaper feilen. Instrumentene virket plutselig forleden da jeg var ute en liten kjapp tur, men feilet igjen etterhvert..

Har selvfølgelig vært å tukla litt under dashen for feilsøking med et multimeter. Det meste virket ok, småting som blink og varsellampe for brekk (releene som er ødelagte?) fungerer ikke, Kan lissom ikke helt se hvor feilen er, som gjør at jeg ikke får start.. I tillegg virker det som om det har vært tukla med ting under her før og.. Ser ikke helt proft ut alt sammen.

Men tenning får'n, gnister som f, men derfra skjer det ikke mye.. Kan det være startern? Den ga utslag på multimeteret da jeg målte.. Er verken elektriker eller mekaniker så står litt fast her nå.

Er det noen skikkelige über-vw kjennere som kan komme med noen konkrete tips. Sikkert vanskelig over forum, men bilder kommer opp i morgen så straks jeg har funnet ut hvordan jeg laster de opp..

/emp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bil :D

Hvis det er gnist på plugga hadde jeg sjekka om det kom bensin fram. Bensinfilter som er tett kanskje. Du kan ta av ei bensinslange og sette på tenninga. Da skal bensinpumpa dra fram litt bensin.

Du kan laste opp bilder på photobucket.com.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bil :D

Hvis det er gnist på plugga hadde jeg sjekka om det kom bensin fram. Bensinfilter som er tett kanskje. Du kan ta av ei bensinslange og sette på tenninga. Da skal bensinpumpa dra fram litt bensin.

Du kan laste opp bilder på photobucket.com.

Takker :D

Det har jeg sjekket. Bensintilførsel ser bra ut. Filteret er bra også

Laster opp bilder etter jobb, så kan dere se hvordan ting ser ut :p

Fortell oss hva slags motor også, så er det lettere å hjelpe

Eieren sa det var en 1500 motor. Har ikke vognkort, men bilen virka rimelig sprek, særlig på andre giret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider