knaur14 Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 veit at dette sikkert er tatt opp tidligare men lure på kaslags bremsekraftforsterkar en må ha til v8 ombygging for å fågodkjent å ka bil den kjeme ifrå. bilde også hjelpe=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 hei, den er 8" tror jeg.. dypere og mindre i diameter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Den sitter på alle 240 etter 88 ca. Iallefall på de jeg har sett. Lurer på om det er samme som sitter på 740 og kanskje 940 men er ikke sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 okey ska sjekke d:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 må en forresten bytte hovudsylinderen ved bytte av forsterkaren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Er samme type på 740 men kan ikke brukes på 240 pga boltene passer ikke. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Hovedbremsesylinderen må også byttes, da det bakre bremserøret vil kollidere med dempertårn med den originale hovedbremsesylinderen. Riktig br.kraftforst. og hbs finner du ihvertfall på GLT, og antageligvis alle med ventilerte skiver. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 ikke alle, min `81 mod med ventilerte har den tynne typen.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 ok, sorry...men de er så veldig forskjellige at man ikke greier å ta feil på høgger'n... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 den heter 8x2". orginalt er 1x10". 8x2" finnes blandt annet på GLT, Turbo Min med automatgir (90mod) hadde også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 tror diesel også har den typen Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Nei, diesel har en som er hydraulik operert - det er nemlig ingen "vanlig" vacuum på diesel. Ja, jeg vet at de har fått det til på nyere biler, men på 70 tallet og tidlig på 80 tallet var det "umulig" Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Den dieselen som jeg byggde om hadde jo vacumpumpe og greier, satte inn V8'ern og tømte tanken for diesel og døpte den om til esel. Har mange kompiser som husker den bilen veldig godt men har desverre ikke bilder av den Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Jeg holt på å kjøpe en -83 240 diesel for et par år siden, den hadde vacuumpumpe, men den var for bl.a automatkassa. Bremsekraftforsterkeren var drevet av servopumpa. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Er sikkert flere løsninger på det der :) Men er det noen som vet hvor kraftig den på servoen er i forhold til vacuum? Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.