Gå til innhold

Tig maskin til under 70K. Hva skal jeg velge?

Ranger emnet

Krishell

Anbefalte innlegg

under 70k klassen? altså 70000kr?

Har brukt det minste av de kempi mastertig som ble nevnt her en del, holder lenge så lenge du ikke skal sveise ting med veldig tykt gods..

ja, de jeg snakka med sa jeg fikk et bra apparat under det. Jeg vil ha noe jeg kan sveise topper med etc uten for forvarme i evigheter og forbi. men har funnet ut at firmaer etc kjøper til 50k klassen og rundt der. det holder jo for de som driver med mye forskjellig så holder vell for hobby basis. men vil ikke ha noe som er skikkelig krappy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gassflaske. jeg mener det lønner seg å kjøpe 10kg flaske nesten uansett for leie av flaske er vel 1300kr i året tror jeg.

regulator ut fra flaka oxo en mere nøyaktig regulator som j ikke husker hva heter mne du ser den ned til høyre for den første ut fra flaska mi på bildet.

en mindre hode til håndtaket så det er lettere å komme til der det er trangt. f,eks på grenrør. wolframer. tilsats. slange med kuleventil til bakgass. skikkelig maske. stålbørster. hansker . sprutekanne for rødsprit. og alt du ellers trenger for å lage ting da.vinkelsliper knekke rondell pusseklut drill borr. klosser til å sette i stikka så aluen ikke blir stygg. luftsag er greit å ha.

er mange som syter på hva det koster å få sveiset litt men det er mye utstyr som koster og gass går det en del av.

vet sveising av alu må det gjøres rent endel før sveising. oxo må støvet etter bruk av vinkelsliper på stål legge seg ellers blir det bare tull.

har drevet noen dager med alu nå oxo i dag var d for mye dritt i lufta så i mårra må det vaskes igjen. meget følsom den aluen. masse jobb hvis en ikke har et eget rom til alu.

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ført skal kjøpe deg tig apparat så ville jeg ha kjøpt et AC/DC apparat hvis ikke så vil du muligens angre i senere tid.. kommer an på hva slags bruk du skal ha det til. hvis du ikke skal sveise alu og tykke plater så kjøper du deg et lite tig apparat med kun DC mye billigere. men hvis du skal kunne sveise alt fra tynne plater til tykke plater og alu hadde jeg satset på et AC/DC apparat :D

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oxo tenkt tanken på å kjøpe meg et tig apparat.

Vært litt rundt å sjekka litt priser .

De fleste apparatene lå rundt 20-31 + mva .

Migatronic hadde et som heter pilot 200 ac/dc det kosta 24 + mva

Det virka som et ålreigth apparat.

http://www.migatronic.com

Kempi hadde et som mastertig 2000 Ac/dc den kosta 31 +mva

Den hadde veldig dyrt tilbehør .....

http://www.kemppi.com

Var oxo å så på et selco apparat den kosta rundt 20 + mva .

En kompis av meg har detta apparatet og er veldig fornøyd.

http://www.selco.it/index.php?ct=1&sct=3〈=en&pid=23

Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe !!!

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider