Gå til innhold

missforståtte rånere

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

HAHA! når jeg øvelseskjørte blei det nok en del forbikjøringer... kommer jo ann på han du sitter på med :P men mange som blei hissige bak når de så L'n fare forbi :D

Er bra folk uten lappen har innstillinger og alt sånt, men blir ofte litt mer frista til å køre fort når man sitter alleine i bilen og er alleine på veien... :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HAHA! når jeg øvelseskjørte blei det nok en del forbikjøringer... kommer jo ann på han du sitter på med :P men mange som blei hissige bak når de så L'n fare forbi :D

Er bra folk uten lappen har innstillinger og alt sånt, men blir ofte litt mer frista til å køre fort når man sitter alleine i bilen og er alleine på veien... :driving

Er greit med innstillinger, men at dere som faktisk aldri har dratt på alt dere kan og litt til på små svingete veier, og som faktisk ikke har den erfaringen med å kjøre generelt uttaler seg i så stor grad som her på BF, føler jeg blir litt feil. Ikke det at jeg er verdensmester i kjøring, men gud hvor mange flere km jeg har kjørt enn dere uten lappen. Har opplevd all slags føre som går ann å møte på her i Oslo området.

Kjørte vel 35.000km første året med lappen. Får litt mere erfaring av slikt, men samtidig litt flere uvaner som ikke er så bra. Men at dere med L i bakruta skal komme her og fortelle meg hvordan man skal kjøre en bil og hva som lønner seg, virker litt for dumt for min del. Men for all del "keep em comming".

Fortsett diskusjonen om disse japan FnF bilene nå. Syntes hele opplegget til de gutta med å ikke bruke bilen ordentlig på offentlig vei er helt på trynet. På koster man motor osv så må man jammen meg teste den på kule bondeveier:driving Men kan jo hende de har tatt litt ekstra i, under intervjuet bare for å forsikre seg mot fremtidig trakkasering fra politiet?

nomix: sier ikke at 2år er en grense på når man blir god til å kjøre bil, men derimot så er mine 2år bedre enn dine 2år som øvelseskjører på pappas fang. Og det faktummet at du tror du veit masse fordi du har hørt mye fra pappan din og hans kammerater så sier jeg bare: Bra for deg, tror neppe det hjelper å ha hørt mye rart, for skulel du komme i en situasjon som er farlig og du hører på noe tull som noen har skrytt på seg så kan det gå gæli. Men så klart, når man har pratet med folk som har hatt lappen i 20år så er man mye bedre enn noen som faktisk har kjørt bil i "real life"

Men du får gjerne kjøre forbi meg, hvis du klarer da? buhuhu. Kanskje pappa må hjelpe deg med å ta forbikjøringen?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år erfaring er bedre enn å sitte bak skjermen å fortelle meg hvordan man skal kjøre bil. Nammen nomix. har du ikke lappen? Det var dumt. (ikke svar noe mere på mine inlegg, skaff deg erfaring og lappen først)

Får vel mye glede av å sitte å "kjøre" fort med pappa i bilen. LOL. Skulle likt å bli forbikjørt av en bil med L engang, men det har enda ikke skjedd. HAHA. Prøver du å fortelle meg at du liksom gasser på som faen med L bakpå og din mor/far vedsiden av deg. Må nok lengre ut i skauen med den der.

Jeg stiller ingen tvil ved din erfaring :)

Men å være ganske overlegen etter to år, tja.. Fem år, så skal jeg være enig.

Det jeg snakker om er uansett ikke annet enn sunn fornuft. Og det trenger jeg virkelig ikke noe bevis for. :)

Og om det var kjøreerfaring du lette etter, så har jeg dette delvis fra min far med rundt 25 år i trafikken, for ikke å glemme arbeidskammerater av ham som har kjørt ambulanse i snart 20 år og selvfølgelig andre bekjente. :)

Og for din informasjon, så kjører jeg mer enn gjerne forbi deg. :)

Og jepp, jeg blåser langt F i din orde om å ikke svare.

Jeg uttaler meg ikke fra stolen forran PCen, men fra den erfaringen jeg (tross alt) har etter et år med rimelig mye kjøring.

Så får du gjerne synse så mye du vil om meg, men det endrer ikke saken. ;)

Og for å ha det nevnt, jeg respekterer kjøreerfaring. Og innser at et år med lappen er mye mer nyttig erfaringsmessig enn et år med øvelseskjøring, selvfølgelig!

Men husk, du trenger ikke lappen for å ha sunn fornuft. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette glir mer ut i "mobbe folk uten lappen" tråd så: audifanatic ROLIG nå tøffen :D

Synes det er flott jeg at dem ser fornuften i å kjøre etter forholdene og ikke peise på i 60 soner! Og får dere som ikke har sett bilulykker på nært hold.... Dere hadde nok tenkt dere litt mere om da. For dette er ikke slik som førstehjelpen til lappen med "au, au"...

Ja litt sint nå..

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett ulykke på nært hold. Må feile meg noe. Jeg røyker 10 om dagen selv om halva pakka skriker "jeg hjelper deg med å dø tidligere".

Lurer på hvorfor så mange ikke vil at nomix skal svare dem jeg :well (;))

Hehe, er vel litt forskjeld i det da, og angående nomix... Han er vel for smart for dem :P

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å angre på noe du har gjort enn noe du ikke har gjort!

Har sett ulykker på nært hold, men kan ikke si jeg har latt det gå så veldig innpå meg. I allefall ikke mer enn 10-15min etterpå. Men det er forskjell på å kjøre fort og kjøre uforsvarlig. Feks jeg ligger alltid over fartsgrensa (20-30kmt over i 30,40 og til dels 50 og 60 sona) og 40-50 over i de andre sonene. Noen ganger mer og noen ganger mindre (feks noen ganger på vinteren), har da enda ikke dødd eller drept noen eller mista lappen. Dog har jeg fått fartsbot. Så at det er så forbanna farlig tror jeg ikke på, men en dag kan det smelle, men det kan det faen meg hvis en følger fartsgrensene også.

Poenget mitt er at man ikke skal se seg blind på fartsgrenser, husk at de er satt opp som en øvre grense som skal gjelde for alle biler under alle forhold. Er litt tryggere å kjøre fort med en m5 enn en lada 66 modell.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomix: sier ikke at 2år er en grense på når man blir god til å kjøre bil, men derimot så er mine 2år bedre enn dine 2år som øvelseskjører på pappas fang. Og det faktummet at du tror du veit masse fordi du har hørt mye fra pappan din og hans kammerater så sier jeg bare: Bra for deg, tror neppe det hjelper å ha hørt mye rart, for skulel du komme i en situasjon som er farlig og du hører på noe tull som noen har skrytt på seg så kan det gå gæli. Men så klart, når man har pratet med folk som har hatt lappen i 20år så er man mye bedre enn noen som faktisk har kjørt bil i "real life"

Men du får gjerne kjøre forbi meg, hvis du klarer da? buhuhu. Kanskje pappa må hjelpe deg med å ta forbikjøringen?

Om du faktisk leser det jeg skriver, så vil du se at jeg IKKE påstår at jeg vet mer enn deg. Nettopp fordi jeg IKKE har kjørt på egen hånd lenge. Men det endrer ikke fakta. Jeg snakker for det meste ut fra FORNUFT. Men det er vel også et problem?

Og om du ønsker å gjøre denne samtalen enda mer barnslig, so bring it on. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn, barn barn. Ro dere ned nå :D

ON TOPIC: "oooh!! Se på meg azz! jeg har sånn driiiitkul bil azz! den koster seriøst mye penger azz! men jeg kan ikke kjøre fort dah, for dah kommer liksom lakken av. MEN SE SÅ TØFF JEG ER"

(Dette kommer sikkert av mitt syn på japanske biler generelt)

MEN HERREGUD SÅ STYGG DEN RØDE BILEN VAR.

Monsterstyling og andre ekle ting :/ Fy faen, jeg hater slike biler.

Nok om det og mer om noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye sutring. Enten så er det klaging over at japsebiler ser ut som FnF-biler uten power (all show, no go). I dette tilfellet har de faktisk litt power, men ikke kjører som en gris. Da er det plutselig klaging over at de ikke bruker bilen skikkelig, siden den har så mye juice i seg. Skjønner ikke helt hva som er problemet til temmelig mange her. De har en bil som de tar godt vare, og det at de ikke kjører purkestygt er vel en fordel for oss andre trafikanter. Aner jeg noe misunnelse her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider