Gå til innhold

missforståtte rånere

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

problemet her er vel hels at streetsylegutta blir missforstått?

 

at folk kjører fort, og så tror folk at det er streetstylegutta bare pga de har bilklubb..

 

men det er det vel noen andre som gjør har jeg forstått rett...

 

kjipt at om noen kjører gris så får resten svi for det.....

 

og: hva er så forb**nna kult med å kjøre fort å galt da? er max 100km/t i norge... de holder sikkert fartsgrensene som folk flest...

 

tror det er gutta som råkjører i ett sett og racer mot folk som har problem..

nett så det ikke er nok dritt og ulykker i trafikken fra før av.

 

OG: ikke noe galt i å være råner. en råner er sosial, glad i bil og motorsport. en råner siger bil, ikke kappkjører...

 

GO ON!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo 15, så på akkurat dette har vel ikke du så mye å si :rolleyes:

Men du har iallfall en fin innstilling :)

 

 

Etter min mening er devilsTower en meget fornuftig ung mann :D

Og JA, jeg blir "mobbet" av kompiser fordi jeg sier at det går an å kjøre etter forholdene.

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']problemet her er vel hels at streetsylegutta blir missforstått?

 

at folk kjører fort' date=' og så tror folk at det er streetstylegutta bare pga de har bilklubb..

 

men det er det vel noen andre som gjør har jeg forstått rett...

 

kjipt at om noen kjører gris så får resten svi for det.....

 

og: hva er så forb**nna kult med å kjøre fort å galt da? er max 100km/t i norge... de holder sikkert fartsgrensene som folk flest...

 

tror det er gutta som råkjører i ett sett og racer mot folk som har problem..

nett så det ikke er nok dritt og ulykker i trafikken fra før av.

 

OG: ikke noe galt i å være råner. en råner er sosial, glad i bil og motorsport. en råner siger bil, ikke kappkjører...

 

GO ON![/quote']

 

 

AMENm'm

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh er ikke du også 15år eriksmil?

 

Men uansett så er det jo kanskje litt merkelig at de skal ha super FnF biler hvis ikke skal kjøre fort?

 

Jo, derfor uttaler jeg meg ikke om kjøring ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si om kjøring jeg nei, men jeg vet nå såppas at det skal så lite til for å endre et persons liv for alltid, eller å miste det. For meg er det nesten kulere å klare å holde fartsgrensa når du har en tunet bil, da har man ihvertfall respekt for vei og regler. Men nå skal ikke jeg si noe mer, da det ikke er jeg som sitter bak rattet på bilene deres:)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si om kjøring jeg nei, men jeg vet nå såppas at det skal så lite til for å endre et persons liv for alltid, eller å miste det. For meg er det nesten kulere å klare å holde fartsgrensa når du har en tunet bil, da har man ihvertfall respekt for vei og regler. Men nå skal ikke jeg si noe mer, da det ikke er jeg som sitter bak rattet på bilene deres:)

For all del, bare snakk, respekterer folk som har slike meninger pluss at alle har en rett til å uttale seg. Var nettopp en ulykke her i Haugesund, der en 21 år gammel mann mista livet. Han fikk vannplaning etter ALL forstor fart, og hadde ikke lappen en gang.

Derfor sier jeg : kjør forsiktig og etter forholdene.

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si om kjøring jeg nei, men jeg vet nå såppas at det skal så lite til for å endre et persons liv for alltid, eller å miste det. For meg er det nesten kulere å klare å holde fartsgrensa når du har en tunet bil, da har man ihvertfall respekt for vei og regler. Men nå skal ikke jeg si noe mer, da det ikke er jeg som sitter bak rattet på bilene deres:)

 

Godt sagt. :thumb

Bare så det er sagt :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til å kjøre for fort kan det være forsvarlig å ligge i 110 enkelte steder i en 80-sone, mens det andre steder er forsvarlig å holde 60. Man avpasser farten. Husk, 80 betyr ikke at en MÅ holde 80 under ALLE forhold.. :)

 

Nei, jeg har ikke lappen, ikke whine om det.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til å kjøre for fort kan det være forsvarlig å ligge i 110 enkelte steder i en 80-sone, mens det andre steder er forsvarlig å holde 60. Man avpasser farten. Husk, 80 betyr ikke at en MÅ holde 80 under ALLE forhold.. :)

 

Nei, jeg har ikke lappen, ikke whine om det.

 

Du har ikke lappen.. Men øvelseskjører, så da går det ;)

 

 

Frankrikes systemer er helt geniale på det, btw.

 

Og ja, noen 80-grenser virker litt skumle, mens noen 80-grense-veier er utrolig fine og jevne med få svinger..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært borti en vei som det ikke er forsvarlig å holde i allefall fartsgrensa under optimale forhold.

Ja det er sant, men forholdene er variable, og du trenger ikke holde 80 i "den" svingen fordet.

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har nevnt i en annen, liknende tråd:

 

Da jeg var i Frankrike i sommer la jeg merke til skiltene som viste fartsgrensene, mens vi cruiste rundt på de herlige motorveiene de har der nede. Det var bilde av en sol med en fartsgrense ved siden av, under var det en regnsky med en annen fartsgrense ved siden av, og under der igjen var det en sky med snøkrystaller, med en annen fartsgrense ved siden av. Fartsgrensen var naturligvis høyere ved tørt føre, altså sol, enn når det var snø.

 

Genialt system, hvorfor i svarte kan vi ikke ha noe slikt i Norge? Eneste minuset jeg kan se ved et slikt system er heftige krangler med purken hvis man blir tatt i radar, da det nesten blir litt vurderingssak hvilket føre det er.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår