Gå til innhold

gjøre grunn arbeid før lakkering??

Ranger emnet

Omegamannen

Anbefalte innlegg

jeg skal ta alt grunn arbeidet på bilen min før den skal hel lakkeres. tips og råd tas i mot med takk, :)kan det grunnlegende slapp av er ikke helt noob.men hvis det er noen tips, bulker osv?type sparkkel. type pusse papir?

jeg hadde tenkt og begynne med 200 papir rundt bilen og avslutte med 800 -1000??

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du bruke våtsliping, så ta en 10L bøtte med vann og ha oppi litt zalo.. helt genialt;) slepper du at ting fester seg og sånt, lettere og jobbe med.. har du rondell eller.? glassfiber sparkel er til grove bulker..dette er da et hell og jobbe med, så har du grove bulker så bruker du grønn ogå bruker du vanlig sparkel oppe på det igjen.. for bruker du rondell så trenger du bare 500 papir,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips. :)

Nei slipte mye våtslipping før,men gikk over til tørr,blir så mye klin med våt.ja planen er da.

Starte med 200 tørr og avslutte med 1000 tør eller våt.Sparkler opp med glassfibersparkel ja.har pent erfaring med det.Byggemassen i det er bedre en vanlig sparkel,så holder vel bedre.har mye steinsprut.fikk et tips av lakkern at jeg skulle slipe nesten hele fronten av panseret ned til stålet.??også har har jeg en liten bulk på en plastic skjerm.Lakken flassa av og det er liksom et lite hul som mangler lakk.placticen er det ingen bulker i men lakken mangler og har sprekt opp:( har noen tipS?!

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ikke lakken sitter på plastikken så må du vel bare pusse bort og "starte på nytt". Det jeg har tenkt å gjøre på noe plastikk jeg har er å pusse ned, grunne, sprøyte på sprayspakkel, pusse, lakk, klarlakk.

ADVARSEL!

Ikke tro blindt på det jeg skriver! Jeg har ikke erfaring, men jeg har lest en del på forumet! :cool:

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider