Gå til innhold

Mitsu går varm, hjelp!!

Ranger emnet

Veranda

Anbefalte innlegg

nå vet jeg ikke hvordan det er på den bilen der, men det er sikkert noggen lunde det samme på din mitsu, som på min mazda.

På blokka, ved uttaket til vann på toppen, sitter termostaten, på den sitter en temp.føler som føler temp i motor, og viser det inni kupeen, på måleren.

ved siden av her et sted, sitter det en tempføler på min maz, som på 93 grader eller hva det var, slutter kretsen og starter vifta.

MEN, før dette, sjekk at det ikke er vifta som er gåen.

trekk av pluggen som sitter mellom vifte og ledningsnett i bilen, jord minusen, og sleng plussen rett på batteri. starter vifta,funker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt en Spacewagon, men den går varm. fort, vifta går ikke.

Forslag til hva jeg kan gjøre?? vil helst ha bilen klar for jobb på mandag ;)

Sensoren for kjølevifta finner du på siden av radiatoren, den er koblet med en 2-pols kontakt.

For å teste vifta lager du deg en jumperledning og kortslutter mellom polene.

Hvis vifta da starter ligger feilen i sensoren, hvis ikke er det vifta selv eller releet som er feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en eldre bil kan det jo hende det bare er termostaten som ikke åpner? Ta den ut å kok den, ha en temp måler oppi vannet, når den er ved så mange grader c som det står at den skal åpnes på og ikke gjør det er jo saken enkel. Bytt termostat. Hvis du ikke har tilgang til det, bor masse hull i den gamle slik at du får kjøling, så venter du til mandag og skaffer deg en ny ;)

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider