Gå til innhold

Noen med erfaringer fra å handle fra USA???

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe grenrør og cat-back til bilen min fra USA. Jeg har funnet meg en seriøs leverandør som kan levere det jeg vil ha til en bra pris. Hvor mye kan jeg regne med at frakt på dette kommer på sånn ca? Finnes det noen lur måte å unngå norsk moms?

 

Hvis noen har erfaringer så vær velkommen til å dele :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Snakk med folka du har bestilt av. Få dem til å ta ting ut av plastikk og slikt. "Brukte" deler er det ikke toll på. Holder vel egentlig med å åpne plastikk, ta på med litt oljete hender...

 

2. Få dem til å sende kvitteringen i et eget brev. IKKE sammen med pakken. Har en kamerat som gjøre det slikt på alt han bestiller fra utlandet.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjapt regnet rundt 1000kr i frakt tror jeg.. om man skal ha det NÅÅÅ (er somregel sånn når man først skal handle.. hehe..) Ihvertfall det jeg betalte med Fed-ex når jeg bestilte omtrent det samme..

akkurat bestilt nå igjen, og snakket om det å unngå mva, med dette ville de ikke, eller lettere sagt, hadde ikke mulighet. De sender det med seriøse firma som ordner alt med tolling osv.. og uansett så er det ikke toll på varene, bare mva, og den må du betale uansett om det er brukt eller whatever.. så vidt jeg veit ihvertfall..

må betale mva på frakten også..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

kjapt regnet rundt 1000kr i frakt tror jeg.. om man skal ha det NÅÅÅ (er somregel sånn når man først skal handle.. hehe..) Ihvertfall det jeg betalte med Fed-ex når jeg bestilte omtrent det samme..

akkurat bestilt nå igjen, og snakket om det å unngå mva, med dette ville de ikke, eller lettere sagt, hadde ikke mulighet. De sender det med seriøse firma som ordner alt med tolling osv.. og uansett så er det ikke toll på varene, bare mva, og den må du betale uansett om det er brukt eller whatever.. så vidt jeg veit ihvertfall..

må betale mva på frakten også..

 

Koster det ikke mer enn ca 1000-lappen å få et helt eksosalegg sendt fra USA!? Det var jo ikke ille i det hele tatt :) Spørs jo hvor lang tid som er beregnet da.... men likevel :D

 

Good stuff thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår