Gå til innhold

bilstereo i ford sierra..

Ranger emnet

meino

Anbefalte innlegg

Har sierra kombi selv og innbiller meg at om en stor bass rettes bakover vil den sette den store bakluka i bevegelse mer enn nødvendig, og lyden vil bli deretter. Synes det høres sånn ut ihvertfall. Snur jeg den forrover får jeg litt mindre 'trøkk' men kanskje strammere bass. Har 12" bass i trykkkammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare råde deg til og gjøre det,du vil få mye bedre lyd og plass.

Har bygd noen anlegg i sierra og jeg lærte en ting,alltid subben bakover og ny hattehylle.

Hvis du trenger hjelp så send en PM så kan vi ta det over msn

det stemmer ikke.... med elementene bakover får du bare "mer bass" men da henger den litt etter og hjelper ikke med EQ/tidskomp/fasejustering.... da må du eventuelt dempe taket med Brown Bread... ellers får man "bedret bass lyd" med elementene forover med ca 10 mellomrom mellom elementen og baksette ryggen. da fungerer tidskompen/fasejustering 100% også. Har ikke montert i mange sierrar men prøvd MYE i min egen. Ellers en ny hattehylle er å anbefale som du selv sier, men om du bruker en del av øvre delen til kassen som en del av hattehyllen vil du trenge å lage en mindre del som kan luftes opp og ergo blir mer stiv og mer funksjonelt.

Forresten den "beste bass" i en sierra 5 dørs er ikke med elementene mot baksette heller ;)

meino: Om du blir stoppet i kontrol så kan du mister skyltene pga at batteriet ikke er riktig festet... du kan bruke en stroppe -jeg bruker det selv- da den vil holde batteriet på plass ved eventuelt kraftig nedbremsing eller kolisjon. Så husk å ha de låse braketen god skrud på siden av batteriet.

du får plass til et 10tømmer i dørane faktisk - om det er en Morel Elate 10- men ellers går fint med 2x6,5" også men da må du ha de litt lenger bak og de må brukes som mellombassere. Ellers må du heller bruke et kickpanel som vil gi deg både bedre lyd og bedre lydbilde, jeg hadde kickpanel med 8" i og det fungert meget bra. Om du monterer i dørane husk å bruke BB dempematter ellers vil det skrangle en god del... ulempen er at den skranglinga ikke er i takt med musikken :(

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

idag har jeg blitt kvitt støyen jeg har hatt i anlegget! det var noe så sinnsykt behagelig å få bort:D det jeg å en kompis gjorde var å legge en ny jordledning fra spillern til chassi på bilen:D

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider