Gå til innhold

Er dette et bra kjøp?

Ranger emnet

GalnemaX

Anbefalte innlegg

Lurer på om dette er et bra kjøp:

'VW Golf 2 GTI, 86 mod., 216 000 km, svart, cd/radio, alarm, takluke, senket ++, selges kr 15 000. Clutch må skiftes.'

Er dette no bra?

Er det no dyrt å skifte clutch?

Vanskelig?

Var jo ikke dyrt.. Noen som har noe spesielt jeg må se etter hvis jeg vurderer å kjøpe den? Mangler osv..

Ålgård Gatebilklubb

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dyrt å skifte clutch nei...Se etter dårlige bremser,rust og lignende.Mange som monterer på 90-fangere bare overser rusten under de...Så hvis det er 90-fangere på den så sjekk under de.

Prøv demperne også!

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

ikke dyrt å skifte clutch nei...Se etter dårlige bremser,rust og lignende.Mange som monterer på 90-fangere bare overser rusten under de...Så hvis det er 90-fangere på den så sjekk under de.

Prøv demperne også!

Takker for raskt svar.

Så du ville ha sagt dette er et bra kjøp? Med hensyn til pris og kmstand..

Ålgård Gatebilklubb

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er helt klart bra...Men prisen tilsier også at den ikke er "som ny".Golf gti ligger på mye mer hvis de er i topp stand.Jeg anbefaller deg og ta en NAF kjøpstest.Det er en test for de som skal kjøpe en bil.Da dukker de fleste feil og mangler opp.Husker ikke helt pris men rundt en 600-700kr?

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 er billig ja!

Jeg ga 41.000 for min 86mod , han som solgte den ville først ha 45.000, men jeg fikk den ned litt pga. bensinpumpa var dårlig og et motorfeste som var gåent.

Min har gått 196.000, senka 40, ny clutch, 90 fangere, og fikk med fine 15" AEZ felger, samt to sett med originale VW alu felger, var sony cd spiller og panasonic 6x9 i den også. For å si det sånn, så får du din billig, jeg fikk min ganske dyrt, men min er uten tvil godt "holdt". Jeg vet ikke noe om hvordan den er blitt kjørt, sikkert ganske hardt, men det blir de fleste gtier.

Kjøp den !

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den, For 15k så har du såpass mye du kan koste på den før du kommer opp i prisen på en annen gti så :)

Men en ting, når de fleste golfer som jeg har opplevd har gått over 200.000 så begynner ofte deler og bli slitte og gåene hvis de ikke har fått skikkelig service.

Det fikk jeg merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar!

Tror jeg dropper den.. Venter heller litt til å finne en som er original.. Mye kjekkere når all "moddinga" er gjort selv..

Hvis jeg ikke finner en annen gti jeg kan kjøpe, hvilken golf 2 bør jeg satse på da? Sånn motor og slikt.. Hvis noen fatter hva jeg mener :)

Ålgård Gatebilklubb

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

GTI 16v

Hmm.. For modding osv. Så er vel det ganske greit med en 88--> modell.

Da har du de nye dørene og sidelistene. Men, da får du også litt kjipere motor. Men, til fordel får du servo og en litt "nyere" bil.

Jeg syns nå det er best med en pre 88 mod til modding da ;P hehe.. fetere motor og ingen fæl "90" look ;P

men samma det.. det jeg skulle si var at å bytte clutch er dyrt om du setter det hos f eks vw.. dem skal ha 6000

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Jeg syns nå det er best med en pre 88 mod til modding da ;P hehe.. fetere motor og ingen fæl "90" look ;P

men samma det.. det jeg skulle si var at å bytte clutch er dyrt om du setter det hos f eks vw.. dem skal ha 6000

Hmm.. Var en litt stiv pris ja.. Men.. Tenkte jeg skulle prøve å skifte selv.. Får hjelp av fattern.. Han skiftet clutch på sin gamle saab i sin tid :D Da måtte han ut med hele motoren.. Noen som vet om motoren må ut for at jeg skal kunne skifte clutch?

Ålgård Gatebilklubb

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GalnemaX

Hmm.. Var en litt stiv pris ja.. Men.. Tenkte jeg skulle prøve å skifte selv.. Får hjelp av fattern.. Han skiftet clutch på sin gamle saab i sin tid :D Da måtte han ut med hele motoren.. Noen som vet om motoren må ut for at jeg skal kunne skifte clutch?

du skrur ut gir kassa på den. men du feste fast motoren ovenifra det er ikke noe vansklig of skifte clutch på de delene koster rundt 1500 kr.

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider