volvo240gl_1986 Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 jeg lurer da på om det må gjørest mye forr å få i en 5 trins kasse? etter mine øyne så er 5 trinsn litt lengre, hva må gjøres for att den skall passe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 du bytter til 5trinns girkasse med tilhørende mellomaksling. Er ikke verre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 du bytter til 5trinns girkasse med tilhørende mellomaksling. Er ikke verre. holder det med att jeg tar bare den fremste delen? eller må jeg ta hele akslingen? men siden den er litt lengre, passer da brakketen i orginal hullene eller må jeg gjøre noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 du må bytte hele akslingen. er tykkere aksling på trinnskassen. du skrur på nye akslingen komplett. med oppheng og alt og den passer rett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 jeg har akkurat gjordt det:D nye kassa + hele mellomakslingen må du ha.... se tråden min:D Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Skal du ha noe grom motor eller litt ekstra hk i bilen din? I så fall bør du styre unna M47-kassen, den er vel den som tåler minst av Volvokassene til 240! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Skal du ha noe grom motor eller litt ekstra hk i bilen din? I så fall bør du styre unna M47-kassen, den er vel den som tåler minst av Volvokassene til 240! her er det snakk om orginal 230a så det byr ikke på no problem:p men traversn kommer jo lenger bak, da stemmer det ikke med skru hulla lenger eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Jeg har nok en b230a jeg også du, med m47. Det tåler den! :D Hehe, men nå har jeg ny motor som skal inn, så vi får som den tåler det da. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy.horse Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Er gjenga opp hull lenger bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 bærebrua er det gjenga opp hull til... bare å flytte den et hakk bak.. men er en fordel å bare bruke et gjengeverktrøy på hulla, siden de er fulle av dritt,lort,rust osv:p Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 bærebrua er det gjenga opp hull til... bare å flytte den et hakk bak.. men er en fordel å bare bruke et gjengeverktrøy på hulla, siden de er fulle av dritt,lort,rust osv:p okay, takker for svar:) da er det bare og pusse litt på de gammel hullene å sprute på tectyl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Er forresten ett årsskille på koplingen på bakakslingen (1030-1031), er større på de nyere, er girboks og bil fra 83 -> så går det greit.. Edit: antar bilen er fra 86 når nicket ditt er det.. skal vel gå bra da, hehe (duh). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Er forresten ett årsskille på koplingen på bakakslingen (1030-1031), er større på de nyere, er girboks og bil fra 83 -> så går det greit.. Edit: antar bilen er fra 86 når nicket ditt er det.. skal vel gå bra da, hehe (duh). 86 ja, 5 trins kassen er fra en 86 og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg