Gå til innhold

noen som har en "i" motor til volvoen min å selge?

Ranger emnet

infested

Anbefalte innlegg

jeg har da nå en b23a motor som jeg gjerne vil bytte ut med en innsprøytningsmotor.. er det lurest å bygge om min gamle motor?.. isåfall vet noen om hvordan jeg gjør det og hva jeg må kjøpe?.. og evt om noen har de delene?.. eller skal jeg kjøpe meg en komplett motor?.. har ca 8000kr å rutte med

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener b230a motor?

Hør med huggere i sverige om de har noe komplett. Sjekk denne siden:

http://www.lmshop.se/engines.htm

så bra ut det dere.. kanskje det blir en av de til 10000 hvis jeg sparer litt :).. men hva må til for å skifte hele motoren a?.. må vell koble inn styreenheter inn i bilen ogsÅ?

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT er bedre enn ET , men FK er den beste , underspyling osv... du må ha ledningsnett , pumpe i tank , og pumpe under , hjerner , lmm osv...

Hvordan er det med hester og potensiale for å gå over 200 hest på Fk og Ft?

Fikk nettopp mail fra volvo huggeren med pris på de motorene. Hvet jo at det er litt å spare på å kjøpe i sverige, men måtte bare sjekke.

-B230FK komplett kr 15.000+mva 1997mod

-B230FT Turbo Pluss komplett kr 17.000+mva 1998mod

-Montering kr 10.000+mva

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT har underspyling etter 92 eller 93 de også, og de to motoren er heeelt identiske bortsett fra wastegate! FT = høytrykksturbo,FK=lavtrykksturbo

En FT/FK i god stand (maks 200k, evnt balansert renovert bunndel) tåler fint 250+!

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider