Gå til innhold

Primera SRi (2,0 eller 1,6?)

Mew

Anbefalte innlegg

Originally posted by Speeder

Terra er vel ikke så ivrige på å ha ungdom som kunder, så vidt jeg har forstått.... Nå har ikke du ført opp noe alder i profilen men....

Tror dem godtar ungdom:

Terra Forsikring: Er du under 23 år, og teiknar bilforsikring, får du og refundert 5000,- kr. etter 5 års skadefri køyring. Ta kontakt med Toril, Lasse eller Sjur. Det er gratis å få eit tilbod.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Så godt som alle motorer har et grenrør. Er ikke nødvendigvis noe spessielt med det.

Som navnet sier, er det bare rør som forgrener seg ikke noe mer.

Så godt som alle motorer har eksosmanifold, dette er en støpejernsklump full av dårlige kompromisser, grenrør er konge.

Det er rør som er sveiset sammen etter nøyaktige mål.

Feks så skal alle 4 rørene være nøyaktig like lange, nr 1 og 4 skal møtest og nr 2 og 3 skal møtest. så skal 1-4 og 2-3 møtest et stykke etter det.

Det var ikke mange familiebiler som hadde grenrør tidlig på -90 tallet.

Et rør som forgrener seg hørest mere amerikansk ut, de har noe som kalles headers, det ligner på grenrør, men samles 4 og 4 i collectorer.

Både grenrør og headers er viktige dersom du trimmer.

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på østlandet, men her oppe er de billigst på den type forsikring. Det skal legges til at jeg har 3biler, hus og båt i samme selskap, men det utgjør ikke så mye på den bilen.

Det er med full kasko og 70% bonus.

Forsikret den for over to år siden, og bilen lå ikke i deres register, så dette har nok gjordt sitt til at det har blitt billig, men jeg har også en Primera 2.0SLX 4WD (konebil) i mitt navn. Den har 50% bonus. Tror den koster ca 4000.- i året. Jeg er 26år, noe som også utgjør en del.

De fleste av kompisene mine har også lignende. Noen av de er helt ned i 22år.

Whoops, there goes another gearbox...

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp for all del ikke en 1.6... Driver å titter så vidt på noe nyere og da lurer jeg på om jeg vil ha P11 GT eller P11 (2.utg.) 2.0 Sport eller noe i den duren. Kanskje min er til salgs da :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Kjøp for all del ikke en 1.6... Driver å titter så vidt på noe nyere og da lurer jeg på om jeg vil ha P11 GT eller P11 (2.utg.) 2.0 Sport eller noe i den duren. Kanskje min er til salgs da :)

Har du flere bilder av bilen din? Og noe mere info?? Ser VELDIG fet ut i signaturen din:) :)

`94 Audi S2 coupe

`91 VW Corrado G60

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PrimeraSRi: Bilen din er sinnsykt rå, jeg er kiin på å kjøpe den, tror nok jeg mangler noen lakner ennå, men unasett si fra hvis du skal selge den er intressert....

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider