Gå til innhold

Skal sote sideruter bak, og bakrute, hvordan få de ut?

Ranger emnet

Joachim

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal hjelpe en kompis å sote rutene.

Det er en Jetta dette her, men siden det er mer aktivitet her, så gjør jeg ett forsøk.

Det er en 5dørs, med disse skillene på siderutene bak. Akkuratt som Pre 88 dører.

Noen som kan gi meg ett tips på hvordan jeg tar ut disse?

Dørpanelene skal jeg klare selv, bare selve rute demonteringa.

Så er det bakruta. Der er det varmetråder. Hva må jeg tenke spesielt på her?

Setter pris på alle tips!

PS: Filmen er 35% fra Torshov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kentiver

Først tar du av dørtrekket, så plukker du vekk alle listene som er rundt vinduene, ikke de rundt lillevinduet, de kommer når du tar ut vinduet.

Så løsner du "hovedvinduet" fra heisen, og bare lar det ligge nederst i døren, så skrur du ut den listen\stoplen som er mellom vinduene, er 2 skruer, en på toppen og en nederst, så plukker du den av. Så når du har gjort dette så dytter du bare frem det lillevinduet, kan hende du må bruke litt makt, så er det løst. Så kan du ta ut hovedvinduet uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må av med dørtrekket, riv av plastikken. Sveiva du ner vinduet og tek tav pakningane, så synst eg å huske at der er ein skru oppe og ein nere på ditta lille vinduet som ikkje følger med ner når du sveivar ner vinduet. Når dei skruane er skrudd av er det bere å vri bak vinduet og ta det ut. Pakninga på ditta lille vinduet er bere å vri av.

Så sveivar du vinduet litt opp slik du kjem til skruane som helde det på plass i heisa, skru ut dei og løft ut ruta og sot iveg :-)

litt rotete fortalt men det gjenge vel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den digre jobben da gitt!? Pelle ut alle vinduene med varmetråder, listverk og innerfòr og alt mulig. Hva skjedde med den gode gamle cowboysotinga, hvor man dropper å ta ut vinduene, men prøver å snike rundt kantene med kniv/skalpell? Bør vel gå an å få et kurant resultat da og? Hvis man gir filmen en liten ekstra cm i nedkant på vinduene som kan sveives ned og er litt stø på hånden, skal det vel være mulig? Jeg håper det, i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider