oleeger Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Hei, jeg har fått byttet deler av intrumentpanelet på min opel astra 98 mod. Jeg lurer på om det er noen har som vet hvordan jeg justerer FREM km telleren, den viser nemlig nå altfor lite. Jeg vet at disse ikke lar seg stille tilbake ( +at det er ulovlig), og det er altså ikke det jeg vil. Håper på gode råd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Dette må du vel nesten høre med det lokale verkstedet eller Opel-verkstedet. De kobler seg til bilen via PC og kan da stille på km-standen, ganske sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleeger Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Er klar over at de fleste kan gjøre dette med digitale km tellere, problemet er bare at min er analog, altså av den gamle typen... Takknemmelig for alle svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 dødføtt, skriv heller i servicehefte at det ble byttet instrument. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 dødføtt, skriv heller i servicehefte at det ble byttet instrument. Egentlig greiest det, så slipper du å kødde med speedometeret. Er ikke i alle tilfeller det fungerer helt godt etterpå :) hehe, og siden du alt har kjøpt nytt, så regner jeg ikke med at du vil ødelegge det :) Men det er langt i fra umulig... Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleeger Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Det blir løsningen hvis jeg ikke får stilt på det, men vil gjerne få det riktig, er litt petimeter på slike ting..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Som oftest så kan man plukke ut speedometeret og ta av en låsskive på akslingen til alle tannhjulene og dermed justere dette. Men jeg har aldri gjort dette på en Opel, så jeg kan ikke gi deg noe mer eksakt enn dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Gi bæng... :) Bare husk på å si ifra til forsikringsselskapet... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 hva med å koble en liten elektrisk motor på speedometer wiren?? har brukt det masse, jeg.. så slipper jeg og gå inn og lage merker på rullene.. tar litt tid,men... dette kan brukes begge veier, ettersom polariteten på motoren.. 12v motor med batterilader.. trekk wiren ut av gir kassa, og lag en overgang mellom el-motoren og wiren.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langgard Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 dødfødt, få skrevet at det er byttet speedometer i vognkortet. mye enklere det. ellers så har du http://www.norskspeedometerservice.no/ :P Siter 92 VW Golf GTI 16vTurbo 86 VW Jetta CL 75 VW Boble 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 ikke så dødfødt spør du meg.. vil han ha teller som stemmer med bilen, må man gi litt for det.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bopedal Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 De bytta instrumentpanelet på min a6, (digitalt) og da kunne de ikke stille det fram verken hos møller eller et uavhengig verksted. Det kan visstnok ikke gjøres etter 50 km... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Min erfaring med opelspeedometer er at de er utrolig simple å stille tilbake, bare å vippe ut en aksling og ta rullene dit man skal, ikke skader elller noe, om det er slik på din tør jeg ikke si, men usannsynlig siden dette var snakk om rekord, men det går fint å stille analogt, gjort det mange ganger, vil tippe på at det er innvendige drev i rullene på din, der må rullene ut, demonteres om mulig og settes på riktig stand, om ikke demonterbart er det vold, altså litt bending så de glepper på dreva når du sviver. Men pass på å ikke ta noen av dreva inni der, og ikke legg igjen fingermerker. Ved kjøring tilbake med drill, da kan man risikere telleren hopper etterpå, er ikke beregna for no særlig rotasjon den veien. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Min erfaring med opelspeedometer er at de er utrolig simple å stille tilbake, bare å vippe ut en aksling og ta rullene dit man skal, ikke skader elller noe, om det er slik på din tør jeg ikke si, men usannsynlig siden dette var snakk om rekord, men det går fint å stille analogt, gjort det mange ganger, vil tippe på at det er innvendige drev i rullene på din, der må rullene ut, demonteres om mulig og settes på riktig stand, om ikke demonterbart er det vold, altså litt bending så de glepper på dreva når du sviver.Men pass på å ikke ta noen av dreva inni der, og ikke legg igjen fingermerker. Ved kjøring tilbake med drill, da kan man risikere telleren hopper etterpå, er ikke beregna for no særlig rotasjon den veien. Da vet man iallfall hvem man IKKE skal kjøpe bruktbil av... Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg