Gå til innhold

Km stand

Ranger emnet

oleeger

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått byttet deler av intrumentpanelet på min opel astra 98 mod.

Jeg lurer på om det er noen har som vet hvordan jeg justerer FREM km telleren, den viser nemlig nå altfor lite. Jeg vet at disse ikke lar seg stille tilbake ( +at det er ulovlig), og det er altså ikke det jeg vil.

Håper på gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dødføtt, skriv heller i servicehefte at det ble byttet instrument.

Egentlig greiest det, så slipper du å kødde med speedometeret. Er ikke i alle tilfeller det fungerer helt godt etterpå :) hehe, og siden du alt har kjøpt nytt, så regner jeg ikke med at du vil ødelegge det :) Men det er langt i fra umulig...

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

hva med å koble en liten elektrisk motor på speedometer wiren?? har brukt det masse, jeg.. så slipper jeg og gå inn og lage merker på rullene.. tar litt tid,men... dette kan brukes begge veier, ettersom polariteten på motoren.. 12v motor med batterilader.. trekk wiren ut av gir kassa, og lag en overgang mellom el-motoren og wiren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med opelspeedometer er at de er utrolig simple å stille tilbake, bare å vippe ut en aksling og ta rullene dit man skal, ikke skader elller noe, om det er slik på din tør jeg ikke si, men usannsynlig siden dette var snakk om rekord, men det går fint å stille analogt, gjort det mange ganger, vil tippe på at det er innvendige drev i rullene på din, der må rullene ut, demonteres om mulig og settes på riktig stand, om ikke demonterbart er det vold, altså litt bending så de glepper på dreva når du sviver.

Men pass på å ikke ta noen av dreva inni der, og ikke legg igjen fingermerker.

Ved kjøring tilbake med drill, da kan man risikere telleren hopper etterpå, er ikke beregna for no særlig rotasjon den veien.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med opelspeedometer er at de er utrolig simple å stille tilbake, bare å vippe ut en aksling og ta rullene dit man skal, ikke skader elller noe, om det er slik på din tør jeg ikke si, men usannsynlig siden dette var snakk om rekord, men det går fint å stille analogt, gjort det mange ganger, vil tippe på at det er innvendige drev i rullene på din, der må rullene ut, demonteres om mulig og settes på riktig stand, om ikke demonterbart er det vold, altså litt bending så de glepper på dreva når du sviver.

Men pass på å ikke ta noen av dreva inni der, og ikke legg igjen fingermerker.

Ved kjøring tilbake med drill, da kan man risikere telleren hopper etterpå, er ikke beregna for no særlig rotasjon den veien.

Da vet man iallfall hvem man IKKE skal kjøpe bruktbil av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider