oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Eg ser ikke hva som er bedre på 531 og 405 toppen på innsugsiden. Eg er ikke ekspert på dette men men.. 398\530 405 Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 ser du ikke venturien? den øker innsugshastigheten Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 tjener man no særlig med 531 kontra 530 på turbomotorer? sånn i hk og dreiemoment? Fint med bedre fyllingsgrad pga venturien, men når man allerede har 1 bar med ladetrykk ville jeg tro sylinderene ble ganske raskt fyllt opp uansett..? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 har noe med hvordan lufta kommer inn og ut også. så hjelper jo litt.. er litt større forbrenningskammere i 531 toppen også vistnok Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 ser du ikke venturien? den øker innsugshastigheten Er det ikke i taket og rundt ventilstyringene man porter bort mest material? Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 tjener man no særlig med 531 kontra 530 på turbomotorer? sånn i hk og dreiemoment? Fint med bedre fyllingsgrad pga venturien, men når man allerede har 1 bar med ladetrykk ville jeg tro sylinderene ble ganske raskt fyllt opp uansett..? Hvis man pusser litt i eksos kanalene på 530 toppen og ordner forbrenningsrommet slik at den blir lik eller bedre en 531 toppen, spesielt rundt eksos ventil og tennplugg. Da trur eg det ikke spiller noen rolle. Litt meir å ordne på 530 toppen, men eg trur den er like bra når man først skal file på den. Kansje her er noen som kan svare på dette som har erfaringer med å porte topper? blir litt synsing fra min side. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Her er eksoskanal på 398\530 og 405 toppen. 398\530 405 mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.