Gå til innhold

Ta av ratt på volvo s40 ?

Ranger emnet

ronaldo

Anbefalte innlegg

hei, er her noken som har erfaring me å ta av ratt på volvo s40? skal skifte ut speedometeret mitt med et som har kjørecomputer, men virker som eg må av med rattet for å få det ut!!!

Har sett to skruer på baksiden av rattet, men er redd for om det blir noke problem med airbag ol...

håper på raske og gode tips

mvh vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippet og limet fra tråden v40 og s40

Hei!

Jeg tok ut instrumentet.

Det er temmlig lett.

Skru ut 2 skruer ved ratt stammen slik att rattet går litt ned. (10 eller 12 mm pipe)

Skru ut 2 skruer i toppen av instrumentet. (torx)

Bar dra den rett ut klipset i bunn.

Så er det 4-5 skriver rundt instrumentet (torx)

så er det bare å lirke ut instrumentet

edit link til tråden http://bilforumet.net/showthread.php?t=81932

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, eg har justert rattstammen heilt ned so langt det går, hjelper det å skru ut to skruer på sjølve rattstammen altså?

skal du investere i kjørecomputer du og altså? :) hadde håpet å få den innstallert i løpet av kvelden. Problemet er somsagt å få nukk plass til å lirke det gamle ut!!

Kjøpte mitt hos en bilopphugger i sverige, fikk instrument,bryter, utetempsensor til 1850 svenske kroner (ca 1550 norske) ink. frakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som de 2 skruene skal senke rattet enda litt til , men funker det å sette computer i en 97 v40 1,8 ... disse kom vel med computer de også eller ?

kan ikke du gi meg link til den svenske huggeren du brukte ?

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

computerene passer sikkert på 1.8 og. Men du må finne en computer som passer til den motoren du har. Eg måtte finne en som passa til turbo bilene!!

Problemet no e at når eg fikk i kjørecomputeren viste kilometeren 22000! noke som er veldi feil, min er 135000 dessverre!! Noken som veit om dette vil omstille seg? viss ikkje må eg dessverre bytte ut computeren igjen!! Kan ikkje forstå at kilometerene blir lagra i instrumentet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det blir lagret i innstrumentet ja.. Tror det sitter en liten "hjerne" der.. Volvo skal kunne omstille det, men da er det mulig du må til et større volvoverksted i sverige eller noe.. Men det tar jo 17,3 sek å ringe din volvoforhandler å høre

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider