Gå til innhold

Etanolkonverterad?

Ranger emnet

DFR

Anbefalte innlegg

skulle starte opp nyinnkjøpte FK motorn i dag men den fyra ikke, så ser jeg det står "etanolkonverterad" på hjernen. noen som har vært borti dette? er det derfor den ikke starter? den starta når jeg prøvde med gamle f-hjernen selv om den gikk litt rart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle starte opp nyinnkjøpte FK motorn i dag men den fyra ikke, så ser jeg det står "etanolkonverterad" på hjernen. noen som har vært borti dette? er det derfor den ikke starter? den starta når jeg prøvde med gamle f-hjernen selv om den gikk litt rart:D

Startsperre??

Årsmodell på motorn?

Nyere enn -96?

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperre??

Årsmodell på motorn?

Nyere enn -96?

Edit: Så innlegget ditt på tpc,-98 mod. boks tilsvarer immobilizer-utstyrt,altså startsperre.

Få deg boks fra tidligere modeller.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Så innlegget ditt på tpc,-98 mod. boks tilsvarer immobilizer-utstyrt,altså startsperre.

Få deg boks fra tidligere modeller.

jeg chippa den i går men hjalp jo ikke, men vil det trolig løse seg med annen boks uansett?

motor er fra 95, men er en del deler som fulgte med som er fra 98 bla hjernen, virker som om de bare ble slengt med for å få motoren så komplett som mulig, kommer fra høgger i sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vil nok fungere. 98modellen har startsperre. skal gå an å chippe bort startsperren men kan vere gjort endringer i startsperren. Boksen er trolig chippet med "etanolchip" og så har dem gjort endringer for å beholde startsperren.

akkurat, høres jo fornuftig ut det ja, må ihvertfall få prøvd en annen boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ikke lenge til E85 kommer på norske pumper, så er gull den der.

Men litt rart den ikke startet egentlig, ga kanskje litt for mye bensin.

Sjekk også om dysene er byttet!

Innspruten til E85 skal gi ca 30% mer drivstoff.

den har kommet på stasjonen på storo i oslo... var ettellerannet etanol greier hvertfall..

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider