DFR Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 skulle starte opp nyinnkjøpte FK motorn i dag men den fyra ikke, så ser jeg det står "etanolkonverterad" på hjernen. noen som har vært borti dette? er det derfor den ikke starter? den starta når jeg prøvde med gamle f-hjernen selv om den gikk litt rart:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Ikke lenge til E85 kommer på norske pumper, så er gull den der. Men litt rart den ikke startet egentlig, ga kanskje litt for mye bensin. Sjekk også om dysene er byttet! Innspruten til E85 skal gi ca 30% mer drivstoff. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 den fikk ikke bensin, pluggene var helt tørre etter å kina lenge, starta med en gang med andre hjernen men gikk jo som sagt ikke helt jevnt for å si det sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Er det praktisk greit å få eldre Volvoer til å gå på etanolblanding når det måtte bli aktuelt...? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Ganske lett, men anbefales ikke med forgasser. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 skulle starte opp nyinnkjøpte FK motorn i dag men den fyra ikke, så ser jeg det står "etanolkonverterad" på hjernen. noen som har vært borti dette? er det derfor den ikke starter? den starta når jeg prøvde med gamle f-hjernen selv om den gikk litt rart:D Startsperre?? Årsmodell på motorn? Nyere enn -96? Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 FK motoren min gikk like fint på F hjerner som på FK hjerner.. men da hadde jeg ikke noe ekstra turbotrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Startsperre??Årsmodell på motorn? Nyere enn -96? Edit: Så innlegget ditt på tpc,-98 mod. boks tilsvarer immobilizer-utstyrt,altså startsperre. Få deg boks fra tidligere modeller. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Er det ingen annen metode å fjerne startsperre på, enn å bytte/chippe? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Edit: Så innlegget ditt på tpc,-98 mod. boks tilsvarer immobilizer-utstyrt,altså startsperre.Få deg boks fra tidligere modeller. jeg chippa den i går men hjalp jo ikke, men vil det trolig løse seg med annen boks uansett? motor er fra 95, men er en del deler som fulgte med som er fra 98 bla hjernen, virker som om de bare ble slengt med for å få motoren så komplett som mulig, kommer fra høgger i sverige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 ja det vil nok fungere. 98modellen har startsperre. skal gå an å chippe bort startsperren men kan vere gjort endringer i startsperren. Boksen er trolig chippet med "etanolchip" og så har dem gjort endringer for å beholde startsperren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Er det praktisk greit å få eldre Volvoer til å gå på etanolblanding når det måtte bli aktuelt...? http://etanol.nu/ :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 ja det vil nok fungere. 98modellen har startsperre. skal gå an å chippe bort startsperren men kan vere gjort endringer i startsperren. Boksen er trolig chippet med "etanolchip" og så har dem gjort endringer for å beholde startsperren. akkurat, høres jo fornuftig ut det ja, må ihvertfall få prøvd en annen boks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hvis det er av interesse for noen så starta den med en gang med ny boks, var ingen av nummerne i etanolboksen som stemte overens så må ha vært tukla med...men men så lenge den går så er jeg fornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind88 Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Ikke lenge til E85 kommer på norske pumper, så er gull den der.Men litt rart den ikke startet egentlig, ga kanskje litt for mye bensin. Sjekk også om dysene er byttet! Innspruten til E85 skal gi ca 30% mer drivstoff. den har kommet på stasjonen på storo i oslo... var ettellerannet etanol greier hvertfall.. Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg