Gå til innhold

Noen som har video av rallycross, lyngås og andre steder i norge?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hmm, jepp. husker det gikk en gang hver sommer når jeg var liten. men har ikke vært på flere år:( med martin schanche el hvordan det skrives. han og mange fler. sånn som vart vist på nest sist autofil episode, da tommy rudsta nesten slo martin i 1991. i en ford rs200 el hva den heter. er sånne filmer jeg vil ha:) helst sendinger fra nrk eller noe sånn:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er så ekte som det blir. Jeg var fast inventar på Lyngås, fra sent på 80tallet, og frem til slutten av 90tallet.. Et sted har jeg en bildeserie jeg tok etter A-finalen, der Schanke vant et år.. Det viser Schanke, Rusta, Martin Iversen og Thor Holm i hver sin RS200. De fikk 1. til 4. plass i A-finalen.. Det var forresten samma året som Tommy Kristofferson tok salto'n i den svarte Ur Quattron sin i b-finalen... Jeg stod akkurat der det smalt!

Det beste er vel egentlig at Schanke signerte bildeserien... :thumb

Edit: Jeg tror jammen jeg må tilbake igjen, nå som Rustad kjører igjen, og EM endelig er flytta tilbake til Lyngås :)

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blah hiver meg på bølgen :) er vel mange som har dette på vhs? søkt mye rundt på nett..finner bare nyere klipp... vært morro å se schanke og alamekiblah (hvis det var navnet på finnen) i kjent duell... satt alltid og så på tv fra lyngås... noen som finner bilder el film fra glansdagene? her noe info om rs 200 http://www.rally.no/rs200/

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel en 5- 6 timer totalt med vhs fra denne tidsepoken.

Fra da Martin kjørte mk1-2, og senere mk3 (som han selv sa var mye bedre en rs 200), og da han kjørte rs 200.

Så var det vel rs 2000 før han ga seg i en (måtte gudene forby) opel.

.

Det er genialt! Schanke's 4wd mk3 forandret rallycross.

Hadde selv på Beta-tape fra den tiden, men jeg har ingen spiller lenger, og har ikke anelse hvor tapene er lenger.

Om ikke jeg husker feil er det også fra den tiden Matti Alamakki og Seppo Nittimäkke kjørte Porsche 911 flatnose!

Du har ikke mulighet for å få lagt det på dvd vel?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider