grubbel Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 NA tuning er jo grymt det, men det koster jo sykelig mye mere for å få samme effekten. smidde høykomp, nye kammer, ventiler, grenrør, innsug, mapping... så balansere og lette alt sammen.. drar greit på seg bare ny eksosendestuss og luftfilter er +5DB ikke +5HK. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Idole Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Enig med Jay ! Siter <|> Honda Civic <|> <|> IS power <|> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Aiaiai, dette var ikke helt etter min smak akkurat... (Måtte bare si det!) X2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 denne bilen må bare ses og oppleves! fargen er helt sinnsyk, varrierer veldig mye etter lys og vinkel. og stolene er bare helt p0rn0, både og se på og sitte i. og siste men ikke minst, den er utrolig digg og kjøre, går som et olja lyn, og er like tight og fin som e ny-bil (skulle jo egentlig bare mangle).. s_18: av NA trimming så er det fårløbig et DC sport 4-1 grenrør, komplett invida eksos med katt erstatter, chipp, overhalt motor, og noe luftfilter greier. Og til dere som tviler, jeg kan skrive unner på at denne går som et UVÆR, sammenlignet med en hvilken som helst stock vti. oyerein: du får ikke lov av meg og like de andre lyktene bedre, den rødfargen passet ikke ilag med den lilla\rosa fargen. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 det virker som den har +5DB pakke ikke +HK pakke å kalle litt eksosbiter og minimalt med mekking på mappet for NA tuning blir både riktig og feil. men for all del, sleng bilen på dyno så ser man jo hva man får. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 det virker som den har +5DB pakke ikke +HK pakke å kalle litt eksosbiter og minimalt med mekking på mappet for NA tuning blir både riktig og feil. men for all del, sleng bilen på dyno så ser man jo hva man får. **** :) bilen skal på dyno om ikke så lenge :) **** det som foreløpig er gjort av N/A er som CrxXx sier, og for å bruke enkleste form for matematikk, så skal det øke effekten med ca 25 hk til nå. Toppen er plana (høyere komp): ca 2 hk Chip: ca 11 hk ifølge leverendør (flytta dreimomentet + sperra) DC-Sport grenrør: + 4-5 hk ifølge leverandør Sportscat: + 8-10 hk polert rustfritt 2,5 toms anlegg bakover. Det blir 28 hk, men runder uansett av litt og anslår KANSKJE 25 hk. Jeg veit det er minst like mange forståsegpåere der ute som alltid mener noe om alt - men tviler på det er noen i vårt langstrakte land som har rattet FLERE VTi'er enn meg - så uansett hva som nå er den reelle effekten i bilen så har jeg ALDRI kjørt en Civic med VTi-motor som går bedre enn denne (uten sånn hårføner og annen form for tvangsmating.....) og JAAA - har en dB-økning på + 50 MINST i tillegg, hehehehe...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 det virker som den har +5DB pakke ikke +HK pakke å kalle litt eksosbiter og minimalt med mekking på mappet for NA tuning blir både riktig og feil. men for all del, sleng bilen på dyno så ser man jo hva man får. du kan no si hva du vill, men denne går uansett MYE bedre enn en stock vti. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 du kan no si hva du vill, men denne går uansett MYE bedre enn en stock vti. Det er jo egentlig ganske logisk, etter det som er gjort med den da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 uten å nevne navn er det en på forumet her som har 240HK (dyno) i sin 1.8liter.. uten vtec eller noen form for variable ventiltider... DER snakker vi NA trim. vi venter i spenning på dyno sheets her :D har du 25 ekstra på hjula er jeg imponert, men det bør jo være fint mulig Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s_18@CH Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Jeg vil heller ikke kalle dette NA trim... Heller overhalt motor med lette modifikasjoner... "Pondus" sin ITR med ca. 240whp er NA trimmet. Den har 12,0:1 i komp, store kammer, og heftig tuning... Motoren din kan gå veldig bra, men den er IKKE NA trimmet... Ihvertfall ikke i mine øyne. Siter Stephan Skogen Coupe Council Member # 39 Honda Civic Coupe EJ2.1 Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Naboen min bygget nettopp seg et hagebord med trykkimpregnerte materialer og galvaniserte nagler. Men jeg vil heller kalle det for treplanker og spiker jeg. Det er ihverfall min mening.... :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alv prelude Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Hvis man øker effekten, uten å montere turbo, og det ikke er NA trim. Hva er det da? Personlig synes jeg lexus styl lykter er litt for horete, og de lyktene som du har der, er etter mitt syn, de perfekte lyktenem'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 uten å nevne navn er det en på forumet her som har 240HK (dyno) i sin 1.8liter.. uten vtec eller noen form for variable ventiltider... DER snakker vi NA trim. vi venter i spenning på dyno sheets her :D har du 25 ekstra på hjula er jeg imponert, men det bør jo være fint mulig hvorfor kan du ikke nevne navn? er ikke så kjent her inne jeg, men den hadde jo vært artig og lest om. og bare til opplysning så er ikke vtec sin viktigste funksjon og gi mye effekt, men og gi en bra moment kurve både på høyt og lavt turtall, blir akkurat som om du har ett sett kammer for under 5500 rpm, og ett sett "kvass kammer" for over 5500 rpm. til rene drag race bygg er det faktisk folk som setter på kammer som fjærner vtec, for der har man ikke bruk for moment unner 6000rpm.. også kan jeg føye til at vtec kan ikke sammenlignes med andre merker sin versjon av variable ventiltider, det er nemmlig noe helt annet.. s_18: så det er ikke NA trim, men: NA med lettere modifikasjoner..? hehe.. jaja, du om den saken. effekt økning er trimming (uansett grad), og suge motor, er suge motor, så da blir det NA trimming (i mine øyne).. dere skal bare være kristisk for min del, men jeg synes ikke det er noe rart at effekten har økt en go del. Bare det og fjerne katten merkes ganske godt på en vti (og for at noe skal merkes må det en del HK til), når du da setter det sammen med et grenrør som flytter moment kurven litt lenger opp samt gir en del ekstra effekt helt på toppen, ilag med en chipp som sperrer på nærmere 9000rpm, og er mappet for og få ut ektra effekt på toppen, og får og få inn luft nok til det høye turtallet er luftfilteret byttet, og får at eksosen ikke skal ha for mye motstand er hele eksos anlegget byttet, ja da må det bare funke, sier seg selv det. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s_18@CH Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Ok, vi får kalle det en lett NA trimming da... ;) Siter Stephan Skogen Coupe Council Member # 39 Honda Civic Coupe EJ2.1 Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dodden Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Enig der :) Er vel slikt NA tuning går ut på? Bytte ut deler for å få luft fortere inn, og eksos fortere ut, ikke bare skru opp trykket... Makan til latskap! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.