Gå til innhold

Har politiet lov til å holde i førerkortet?

Ranger emnet

ibanez

Anbefalte innlegg

Skyt meg gjene, men jeg synes politiet har for lite rettigheter når det handler om å forhindre lovbrudd

helt enig...men de har nok rettigheter innenfor trafikken..faktisk noen som er vel drøye...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De kan ta lappen din,de har krav på og få holde i den og de kan også ta den

med i bilen og søke opp personalia etc. MEN de har ikke krav på og få

se i LÅSTE rom (altså står bagasjen din ulåst kan de åpne den og se der)

men er den og hanskerom låst MÅ de ha en ransakelsesordre

trikset er og hoppe ut av bilen og låse fort som faen når polti kommer :P

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig...men de har nok rettigheter innenfor trafikken..faktisk noen som er vel drøye...

Skal si meg enig i den. Men synes alikevel folk burde respektere politiet litt mer...

Eneste som kommer ut fra folk her er jo : purkejævel, til pass for, ol...

Makan til en utakknemlig jobb dem har!

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter det jeg har fått med meg, så er førerkortet ditt, som du har kjøpt å betalt for. og akkurat som at de ikke kan ta bilnøklene dine, så kan de ikke ta lappen din fysisk heller. Men selvfølgelig gjør de det uansett:jail

Dem må da få finne ut om du har lov til å føre kjøretøyet, se på deg selv som misstenkt. Da går det vel lettere å godta

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvorfor bry seg om de har lov å HOLDE i førerkortet i det hele tatt? Selvfølgelig må de holde i det for å lese det, og om de har en grunn til å frata deg lappen på stedet så tar de den enten du vil eller ikke. Og om de ikke har en grunn så er det ikke verre enn at de gir den tilbake...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med at jo snillere du er og jo mer respekt du viser dem når de stopper deg, jo lettere er de med å ha å gjøre. Kommer ikke noe godt ut av å kverulere med politiet for de har mere rettigheter enn deg uansett.

Nå skal det sies at jeg ikke kjørte ulovlig på noen måte og heller ikke frakter illegale ting i bil/bagasjerom og dermed ikke har noe å frykte.

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe stort problem så lenge førerkortet er ekte.. :P

Nope :) Burde ikke være det :)

---

og at purken har for lite rettigheter til å ta kriminelle... så er jeg delvis enig i.

Ingenting er værre når de ikke klarer å fakke kriminelle pga lover og regler...

at faktisk må kjempe systemet først.

Men når det gjelder de som står på veiene og kjeder seg... ja... da synes jeg de har gått over alle grenser.

Både med hva man straffer folk for og hvilke bøter de gir

(vet at det er politikerene som har bestemt bøtene men men)

Mulig det er bare her oppe i Bodø de kjeder seg så mye at de tar folk for alt mulig rart.

Men må si at jeg har aldri følt meg så overvåket som når jeg har bod i Bodø.

HVER GANG... og da mener jeg HVER GANG.. jeg er ute å kjører så ser jeg en purk. Helt utrolig!

De følger etter folk med litt unormale biler (altså potensielle rånebiler) har fått en purk som kjørte rett og slett etter meg for å se om jeg gjør noe galt.

Lenge siden sist jeg har fått slikt selvskap.. men ser at det er flere som har får det... det ser helt latterlig ut!

Så jeg mener rett og slett at politet burde heller bry seg om de som gjør "tyngre" lovbrudd

å slutte å henge seg opp i de som kjører 10km/h for mye når det endelig blir dobbelt felt.. slik at det er enkelt å kjøre forbi.

- Honda Accord CDTi 05mod

- Audi 80 93mod (Pendlerbil selges!)

- Toyota Celica 03mod (Solgt) :-(

- VW Golf 99mod (Solgt)

- Toyota Corolla 82mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..!!

Der fikk jeg noen nye ideer for å irritere de blåkledde plageåndene som driver å kakker på vinduet mitt i ny og ne.

Jeg skal by han mobiltelefonen eller en isskrape neste gang jeg blir stoppet.

Som jeg har utdypt i store ordelag før, så liker ikke jeg politiet, og har på følelsen at det er gjensidig.:jail

Har kommet skjevt ut litt for mange ganger, og det var IKKE jeg som begynte.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som stiller spørsmålstegn ved hvorfor han ikke bare ga dem førerkortet istedet for å gjøre en krangel ut av det? Hvem bryr seg om politiet har lov til å holde i førerkortet eller ikke? Jeg regner med at de vasker seg på hendene

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med å ha et førerkort hvis politiet eller andre kontrollmyndigheter ikke kan besiktige det?! Gleder meg virkelig til å se en lovhjemmel som sier at politiet ikke kan avkreve gyldig førerkort for kontroll.

Vi har mange lovregler som beskytter oss og vår private eiendom, men et førerkort har IKKE den beskyttelsen. Snarere motsatt. Han som spinna på parkeringsplassen ba jo om bråk. Hadde jeg vært politimann i det tilfellet der ville det vanka bot på 5000,- for uvettig kjøring.

Det er som i fotball: Man kan få gult kort for en situasjon, for så å prate på seg rødt kort i etterkant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider