Gå til innhold

Meninger om karbonpanser

Ranger emnet

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

husk at carbon ikke er noe glad i kulde hvis det er armert med glassfiber.er det et rent carbonpanser går det bra,men hau mai på top styling handler som regel med top mix i japan og de armerer med glassfiber....

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kas

husk at carbon ikke er noe glad i kulde hvis det er armert med glassfiber.er det et rent carbonpanser går det bra,men hau mai på top styling handler som regel med top mix i japan og de armerer med glassfiber....

??

Ikke glad i kulde? Hva skjer hvis det står ute i femten minusgrader da? Vil det vri på seg eller noe?

Andre ulemper med glassfiberarmert karbon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at carbonpanser skal være tøfft, men er det egentlig det? synes det er stygt jeg, rett og slett.. det passer på biler som er svart, men og kline det på en bil som f.eks. er rød/hvit/gul ser rett og slett teit ut... må da kunne gå an og lakkere carbonpanser også vel??... sånn som f.eks. denne:

post-793-13804851521064_thumb.jpg

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Greit at carbonpanser skal være tøfft, men er det egentlig det? synes det er stygt jeg, rett og slett.. det passer på biler som er svart, men og kline det på en bil som f.eks. er rød/hvit/gul ser rett og slett teit ut... må da kunne gå an og lakkere carbonpanser også vel??... sånn som f.eks. denne:

Var en sort bil det var snakk om her da :)

Jeg snakket nettopp med han på TopStyling; Pansrene de solgte var av ren karbon, men understellet/avstivingen var laget av glassfiber... Han sa at han også kunne skaffe panser der alt var karbon, men da var det snakk om en helt annen pris :(

Gjør det noe at avstivingen er av glassfiber, så lenge selve panseret er av ren karbon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Lurer på å kjøpe dette karbonpanseret til sunny'en. De selger det på topstyling for 6600kr.. Overkommelig pris det :)

Hva synes dere?

monster-carbon-hood.jpg

Kunne det passet på en sort sunny?

har også snakket med topstyling om akkurat det samme panseret, men så slo fornuften inn. Jeg vurderte faktisk og ha det på en E46 (fy faen, jeg var ikke smart i ung alder)

Men på en sunny derimot tror jeg det blir fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. men du kom deg etterhvert?

Tror KERSCHER har karbonpanser på bimmeren sin (e36)

Du har kanskje sett den? En grønn en som "alltid" står utenfor CapriZoneTuning. Men det panseret er lakkert. Forstår ikke helt poenget med karbonpanser, hvis du gjemmer det bak lakk..

Vel, hele poenget med karbonpanser er jo og minske vekten på bilen da, ikke for og få det til og se sty.. jeg mener, stilig ut ;)

Så poenget med carbonpanser er fortsatt der, uansett om det er lakkert.. lakk veier jo ikke all verden, og det er jo og spare på vekten som er hele poenget med karbonpanser i utgangspunktet.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Vel, hele poenget med karbonpanser er jo og minske vekten på bilen da, ikke for og få det til og se sty.. jeg mener, stilig ut ;)

Så poenget med carbonpanser er fortsatt der, uansett om det er lakkert.. lakk veier jo ikke all verden, og det er jo og spare på vekten som er hele poenget med karbonpanser i utgangspunktet.

Greit nok at du sparer vekten, men en mye av grunnen til at jeg vil ha det, er at det ser kult ut med de fibrene som går på kryss og tvers.. Det er liksom noe ikke alle har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kunne blitt kult, men i og med at det koster noen kroner, blir det nok ikke før til høsten ihvertfall.. Kanskje greit å gjøre slik folka her sier, med å fikse andre småting først.

Først kommer momo ratt, girkule, pedaler, osv. Holder på å kjøpe senkesett..

Sunny'en er temmelig standard enda, men det vil komme seg når jeg får neste lønning (med feriepengene :D )

Da skal det bestilles div momo-interiør :) Gleder meg som en unge!

Dere kan se her hva som er planene med bilen. (Felgene på bildene er vinterfelgene.. Sommerfelgene ser _litt_ bedre ut.)

GTi-R-panseret blir det nok ikke noe av.. _Det_ var dyrt det! Kunne få det for rett over 10k, og det var innkjøpspris for bilforhandleren! Blir liksom mer aktuelt med karbon da.

Bilen kan dere også se i avataren min :)

Jeg tror faktisk bilen kunne blitt kul med kun senking, 17" felger, lyktespoilere og karbonpanser. Er liksom ikke det største utvalget av stylingsett til sunny, akkurat :(

Til venstre på bildet ser du den lykkelige nye bil-eieren (meg), den lekre bilen min i midten, og en angrende bilselger til høyre...

NissanSunnyGTi2.0: Hehe, angret han på at han solgte bilen sin?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS-burner'n

NissanSunnyGTi2.0: Hehe, angret han på at han solgte bilen sin?

Han sa ihvertfall at han egentlig ikke ville selge den, men at han måtte, for å ha råd til å ha den nyinnkjøpte Kawasaki zx9r'en :)

Han var bare student, og hadde derfor ikke råd til å ha begge to, liksom...

Og han måtte liksom bare få kjøre en siste lille tur og greier, så jeg tror han likte bilen :)

Forståelig nok (i hvert fall for meg :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider