Gå til innhold

Speedometer Wire?

Ranger emnet

Jonaldo

Anbefalte innlegg

Har ei dame på besøk her som lurer på om jeg kan se på speedometeret på bilen hennes. En liten Toyota Starlet eller no'.....

Hverken speedometer eller turteller funker.

Noen tips om hvor jeg bør begynne?

Må imponere damene ;)

Har desverre aldri vært borti dette problemet før. Nå bruker jeg kun GPS'en på spilleren som speedometer, men hun har knapt nok kassettspiller i bilen sin:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei dame på besøk her som lurer på om jeg kan se på speedometeret på bilen hennes. En liten Toyota Starlet eller no'.....

Hverken speedometer eller turteller funker.

Noen tips om hvor jeg bør begynne?

Må imponere damene ;)

Har desverre aldri vært borti dette problemet før. Nå bruker jeg kun GPS'en på spilleren som speedometer, men hun har knapt nok kassettspiller i bilen sin:hvaskjera

He he tatt vann over hodet nå..Speedometer wire går inn på oversiden av girkassa, åpne panser å du ser den nok på girkassa, går kunn en wire inn på den, ikke så lett å sjekke den uten å ta den av i speedometeret å og vri på den.. 99% at det er brudd eller wire'n fliser seg å ikke går ordentlig..

Turtelleren får signalet fra dynamoen, en tynn leding som går inn på d+

kontakten ofte brudd her..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW: Jeg har problemer med temp + tankmåler på min 94 Audi 80 2.0.

De ligger på normalen, men faller plutselig mot bunn. Aldri helt ned mot null, men har jeg feks 3/4 tank kan den plutselig falle til 1/4.

Samme med tempen. Faller plutselig fra +/- 90 grader til rundt 50 grader.

Hvor begynner jeg for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he.... Føler at jeg imponerte litt her :)

(Med god hjelp fra Acme200)

Hun sa turteller, men skjønner godt at trippeltelleren ikke funket.

Er ikke våt på føttene engang nå:cool:

Problemet nå er å få tak i en wire, men det får bli hennes problem.

Hadde det vært min bil hadde jeg droppet å koste på den 100-lappen det koster å fikse dette.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider