Gå til innhold

knekte hjulbolter

Ranger emnet

eVicez

Anbefalte innlegg

Hei

Er dette hjulbolter som står ut fra navet slik at man fester felgen med hjulmuttere, eller er det gjenger i navet slik at man fester felgen med hjulbolter?

Jeg tror du må ha kvalitetsborr hvis du skal klare å borre i en hjulbolt. Tror ikke det er vanlig bolt med 8.8 herding.

Nå vet jeg ikke hva slags bil det er snakk om eller om du i det hele tatt trenger å skru av navet, men jeg regner med at du kanskje er litt nysgjerrig på det:) Jeg kan tippe at det sitter en mutter ytterst på drivakselen, kanskje under en beskyttelses kopp. løsne denne etter å evt ta ut splines eller bøyd ut låsingen på den. (NB. Det kan hende at det er Links/"Med klokka" gjenger, altså at du må skru med klokka for å løsne den. Tror det pleier å være motsatt på den ene siden av bilen og vanlig på den andre). Ett lite tips, er å montere dekket og jekke bilen ned når du skal løsne, for de bruker å sitte litt, hvis det ikke er koniske hjullagere.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er en civic. Men har funnet ut hva jeg må gjøre.

Først må jeg skru av både nedre bærearm og endeleddet,

så må jeg ta ut drivleddet fra navet, og vippe hele dritten opp

for å komme bak navet, der er det en splint jeg må løsne for å

få av navet, å da vil 2 kulelager renne ut. Så får jeg skifta boltene,

sette inn 2 nye kulelager, og montere resten sammen.

ooi så morro

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider