Gå til innhold

Et "forsøk" på å fikse opp fargeforskjeller...

Ranger emnet

chriii

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å fikse opp noen fargeforskjeller i lakken ,men resultatet ble så som så. (1st gangen jeg har lakket noe :P) Har noen før\etter bilder. Så det jeg lurer på er:

- Blir det noe bedre om jeg rubber+polerer?

- Hva synes dere?

Altså, bildene "lyver litt" pga bilen er møkkete og blitsen gjør at fargeforskjellen ser værre ute enn, hva den er og ikke minst lakken var ikke helt tørr da jeg tok bildene. "Før\etter 2" vises ikke noe godt IRL. men "Før\etter1" vises godt, men jeg har en anelse om at dette kan også skyldes at det var lite lakk igjen da jeg tok den store flata, så det kom mye luft. ;\

http://home.no.net/chriii/f%F8retter1.JPG

http://home.no.net/chriii/f%F8retter2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gå ut fra at du vil få mindre "skille" på lakken etter en god runde rubbing og polering. Da det ser ut den orginale rødfagen din har blitt en anelse falmet og fått "hvitskjer" i seg, og glansen var heller ikke noe serlig i forhold til det nye du har lakka...

Prøv en runde rubbing+polering så tror jeg du vil se forskjell.

Anbefaler rubbing og polering med maskin, men hvis du ikke har mulighet til maskin og rett produkt, er det helt greit med skikkelig håndrubbing og polish. Kan anbefale deg den trestegs pakka fra Meguiars, brukte den en del selv, føre jeg gikk over til maskin og produkter fra Mirror Glaze serien til Meguiars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gå ut fra at du vil få mindre "skille" på lakken etter en god runde rubbing og polering. Da det ser ut den orginale rødfagen din har blitt en anelse falmet og fått "hvitskjer" i seg, og glansen var heller ikke noe serlig i forhold til det nye du har lakka...

Prøv en runde rubbing+polering så tror jeg du vil se forskjell.

Anbefaler rubbing og polering med maskin, men hvis du ikke har mulighet til maskin og rett produkt, er det helt greit med skikkelig håndrubbing og polish. Kan anbefale deg den trestegs pakka fra Meguiars, brukte den en del selv, føre jeg gikk over til maskin og produkter fra Mirror Glaze serien til Meguiars.

Dette noe jeg får kjøpt på biltxtra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du får Meguiars produktene på Bilxtra.

Deep Crystal 3 steps system er navnet på den pakka du skal ha og inneholder følgene 3 deler:

Deep Crystal Paint Cleaner

Deep Crystal Polish

Deep Crystal Carnauba Wax

Dette er da beregnet på håndpolering, så anbefaler å ta med Meguiars påføringspadd og en meguiars microfiberklut.

Noe du lurer på så er det bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider